کاشت هزار بوته درختچه تزئینی در ورودی شهر بروجرد

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد با اشاره به کاشت هزار بوته درختچه تزئینی در ورودی شهر گفت: تعدادی از درختان خیابان‌های اصلی شهر به مرور زمان بر اثر عوامل مختلف از بین رفته یا ضعیف شده که سازمان اقدام به ایجاد تشتک در بستر مناسب و آماده کردن فضا برای کاشت نهال جدید کرده است.

ایرج بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ساماندهی محور ورودی بروجرد_اراک با کاشت هشت هزار بوته درختچه تزئینی انجام شده و دو هزار بوته درختچه تزئینی ترون نیز در این محور کاشت شده است.

وی از ساماندهی و مناسب‌سازی معابر شهری خبر داد و افزود: تعدادی از درختان خیابان‌های اصلی شهر به مرور زمان بر اثر عوامل مختلف از بین رفته یا ضعیف شده است؛ لذا حسب دستور شهردار مبنی بر اجرای آنها سازمان اقدام به ایجاد تشتک در بستر مناسب و آماده کردن فضا برای کاشت نهال جدید کرده و در این راستا عملیات اجرایی تشتک‌گذاری درختان در میدان شهدا با همکاری کسبه آغاز شده است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: تقویت سیستم روشنایی میدان ولی‌عصر (عج) واقع در شهرک اندیشه با هدف تأمین امنیت، رفاه حال شهروندان و افزایش زیبایی بصری، نصب و اصلاح بعضی از تابلوهای سطح شهر، ادامه رنگ‌آمیزی جداول جاده سلامت تپه شهدا، ادامه تسطیح و آماده‌سازی بستر قطعه جدید فضای سبز حاشیه بلوار دکتر شهیدی جهت توسعه و کاشت عناصر گیاهی از دیگر اقدامات این سازمان در آستانه سال جدید است.

بابایی از جانمایی و نصب نیمکت‌های بتنی با طراحی زیبا خبر داد و اضافه کرد: سازمان سیما در این راستا اقدام به جانمایی و نصب شش نیمکت بتنی در بوستان‌های محله‌ای نسترن و شبنم ۶ واقع در خیابان‌های امام حسین (ع) و شهرک اندیشه کرده است.

وی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد با نورپردازی‌های ویژه در نقاط مختلف شهر از جمله نمای شب فضای سبز حاشیه تپه شهدا از سمت بلوار شهید بروجردی به استقبال بهار رفته است. بیشتر از ۱۰ پروژکتور جهت روشنایی قطعه فضای سبز تپه شهدا نصب و سه پایه چراغ نیز جهت روشنایی لچکی چهارراه بهارستان توسط عوامل این سازمان نصب شده است.

کد خبر 642881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.