اثربخشی پویش «خط عابر، خط زندگی» مطلوب بوده است

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پویش‌هایی مانند «خط عابر، خط زندگی» و آموزش‌هایی در زمان‌های کوتاه، جهت یادآوری و تذکر به عابران پیاده و رانندگان است که اثربخشی مطلوبی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان فرهمندی امروز_ سه‌شنبه دوم اسفند_ در بازدید از پویش‌ها «خط عابر، خط زندگی» با اشاره به اینکه تصادف‌های ناشی از ترافیک یکی از مسائل مهم و آزاردهنده برای کلان‌شهرهای کشور از جمله مشهد به شمار می‌رود، اظهار کرد: سالانه آسیب‌های جدی و زیادی به علت تصادف‌ها به افراد جامعه وارد می‌شود که یکی از اصلی‌ترین علل بی‌نظمی‌های ترافیکی و آسیب‌ها و تصادفات، مربوط به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است.

وی افزود: عبور از نقاط غیرایمن و تجاوز به محدوده‌های عابرپیاده توسط خودروها از جمله موضوعاتی است که باعث می‌شود، آسیب جدی برای مردم به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باید این نظم قراردادی را در کنش‌های حمل‌ونقلی مردم تقویت کنیم، پویش‌هایی مانند «خط عابر، خط زندگی» و آموزش‌هایی در زمان‌های کوتاه، جهت یادآوری و تذکر به عابران پیاده و رانندگان است که اثربخشی خوب و مطلوبی دارد.

وی افزود: با اجرای این قبیل پویش‌ها با هزینه کم و در زمانی کوتاه، بازآموزی و تذکر و یادآوری قوانین و ضوابط را داریم و باعث ارتقای نظم تردد شهری می‌شود.

فرهمندی خاطرنشان کرد: در بودجه سنواتی، فرهنگ ترافیک و آموزش شهروندی به‌ویژه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک موضوعی است که مدنظر قرار گرفته است و برنامه‌های متعددی را برای سال ۱۴۰۲ با محوریت فرهنگسرای ترافیک، بوستان ترافیک و سازمان فرهنگی و اجتماعی تعریف کرده است.

کد خبر 642866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.