برف و باران مهمان آخر هفته آسمان اصفهان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید بر استان، گفت: در پایان هفته جاری با افزایش شدت ناپایداری‌ها و شرایط بارش پراکنده برف و باران در استان پیش‌بینی می‌شود.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: آخرین الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز به سبب گذر موج ناپایدار ضعیفی بر روی استان شرایط رشد ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در ارتفاعات مناطق غربی احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

وی با اشاره به گذر موج ناپایدار ضعیفی طی امروز بر روی استان، افزود: در شهر اصفهان و مناطق مرکزی و صنعتی استان، روز چهارشنبه غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: در پایان هفته جاری با افزایش شدت ناپایداری‌ها و شرایط بارش پراکنده برف و باران روی استان مورد انتظار است. به‌طوری که در روز پنجشنبه چهارم نیمه جنوبی و جمعه پنجم اسفندماه بیشتر مناطق شرایط ابرناکی و بارش پراکنده خواهند داشت.

صدور هشدار زرد هواشناسی

وی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد طی امروز با فعالیت سامانه بارشی، گفت: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه آغاز و تا اواخر شنبه ششم اسفندماه با بارش پراکنده برف و باران، کاهش دید و مه آلودگی، گاهی وزش باد شدید، کولاک در گردنه‌ها و ارتفاعات برف‌گیر در جنوب و بیشتر مناطق استان وجود دارد.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده‌های کوهستانی، ریزش بهمن، کولاک در ارتفاعات از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بارشی است.

وی افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر و تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی توصیه می‌شود.

هشدار سیلاب و سقوط بهمن در گردنه‌ها و ارتفاعات

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار سطح زرد، گفت: به دلیل افزایش تدریجی دما انتظار ذوب برف، جاری شدن روان‌آب، سیلاب در مسیل‌ها و ریزش بهمن در مناطق غربی، جنوبی و شمال استان در گردنه‌های برف‌گیر و ارتفاعات وجود دارد. نبود صعود در ارتفاعات برف‌گیر و اجتناب از کوهنوردی از روز گذشته تا چهارشنبه _سوم اسفندماه_ توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به یک درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و چادگان با دمای منفی ۱۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 642857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.