آلانیا کجاست و چرا مورد توجه گردشگران قرار دارد؟

فاصله کم ترکیه با ایران و عدم نیاز به ویزا، موجب شده تا این کشور همسایه از محبوبیت بالایی در میان گردشگران برخوردار باشد.

‌این کشور همسایه، شهرهای زیادی برای گشت و گذار دارد، از استانبول معروف گرفته تا شهر ساحلی آنتالیا. اما در این مطلب ما قصد یکی از شهرهای کمتر شناخته شده ترکیه، آلانیا، را به شما معرفی کنیم. این شهر ساحلی که در 100 کیلومتری آنتالیا قرار گرفته به دلیل دریا و سواحل شنی که دارد، گزینه خوبی برای تعطیلات به شمار می‌آید. پس حالا که نیازی به تشریفات ویزا ندارید، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های آلانیا راهی این شهر ساحلی زیبا شوید.

آلانیا کجاست؟

آلانیا شبه جزیره ای میان کوه های توروس و دریای مدیترانه است که امروزه یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات در ترکیه به حساب می‌آید. سواحل شنی آلانیا بهترین مکان برای شنا و گرفتن آفتاب هستند. سرتاسر این سواحل توسط یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد آموزش محیط زیست (FEE) محافظت می‌شود. هتل های زیادی با امکانات رفاهی ویژه در سواحل آلانیا قرار دارند که فرصت خوبی را برای استراحتی چند روزه در این شهر ساحلی فراهم می‌کنند.

آلانیا هرساله میزبان گردشگران زیادی از کشورهای مختلف دنیا نظیر آلمان، هلند و روسیه است. کاوش های انجام شده در چندین غار آلانیا، نشان از قدمت تاریخی این شهر در قرن چهار میلادی دارد. آلانیا مکان های باستانی و غارهای طبیعی کم ندارد که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

شهرت آلانیا به چه دلیل است؟

شهرت آلانیا به سوال شنی آن برمی‌گردد. خط ساحلی آلانیا در سرتاسر این شهر کشیده شده و اطراف آن پوشیده از استراحتگاه ها و رستوران هایی است که بهترین مکان برای تفریح و خوشگذرانی محسوب می‌شوند. ساحل کلئوپاترا، یکی از پرطرفدارترین سواحل آلانیا به حساب می‌رود که در آن می‌توانید از تابش خورشید و آب های نیلگون دریا لذت ببرید.

آب و هوای آلانیا چطور است؟

آب و هوای آلانیا به واسطه موقعیت جغرافیایی که دارد در بیشتر روزهای سال معتدل است. نزدیکی به کوه های توروس موجب می‌شود تا در صبح، شاهد مه و رنگین کمان در آسمان باشید. دمای هوای آلانیا در اغلب روزهای سال حدود 21 درجه است که در تابستان به 27-28 درجه هم می‌رسد. اواخر بهار تا پاییز را می‌توان به بهترین زمان سفر به آلانیا معرفی کرد.

سفر هوایی با آلانیا چگونه است؟

پروازهای تهران آلانیا از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه قاضی پاشا آلانیا انجام می‌شود. این مسیر که حدود 1718 کیلومتر مسافت دارد که مدت زمان این پرواز حدود دو ساعت و نیم طول می‌کشد که به شرایط آب و هوایی و نوع پروازی که انتخاب می‌کنید و همچنین تعداد توقفات بستگی دارد. در بیشتر روزهای هفته، پروازهای تهران آلانیا انجام می‌شود که ایرلاین های داخلی نظیر ایران ایر، ماهان ایر و... و ایرلاین های خارجی مانند پگاسوس، ترکیش، قطر ایرویز و... به سمت آلانیا پرواز می‌کنند.

آلانیا کجاست و چرا مورد توجه گردشگران قرار دارد؟

بلیط هواپیما آلانیا با توجه به ایرلاینی که انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود اما به طور کلی در تعطیلات نرخ های پرواز گرانتر می‌شوند. این شهر به واسطه ساحلی بودن در تابستان طرفداران بیشتری دارد به همین دلیل ممکن است نرخ ها افزایش قیمت داشته باشند، اما در زمستان که هوا سردتر و همراه با بارش باران و برف است، نرخ ها کاهش قیمت خواهند داشت. برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب می‌توانید در سایت فلای تودی پرواز موردنظر خود را خریداری کنید.

بهترین هتل ها در آلانیا کدامند؟

هتل ها و هاستل های زیادی در آلانیا وجود دارند که با توجه به بودجه ای که مدنظر دارید، انتخاب های متنوعی خواهید داشت. اگر دغدغه ای بابت هزینه های هتل ندارید، می‌توانید به سراغ هتل های آل و یوآل آلانیا بروید. این هتل ها که اغلب 4 و 5 ستاره هستند بهترین خدمات را به مسافران ارائه می‌دهند. از مهمترین امکانات این هتل ها می‌توان به ارائه رایگان صبحانه، نهار یا شام و همچنین بهره‌مندی از استخر و پارک آبی اختصاصی در ساعت های معین، اشاره کرد. دمیرتاش، کلئوپاترا، توسمور، کستل، جیکیجیلی، گلرپیناری و مرکز شهر آلانیا را می‌توان بهترین مناطق برای اقامت در آلانیا معرفی کرد. از محبوب ترین هتل های آلانیا برای اقامت می‌توان هتل گرند آتیلا، گلدسیتی و.... را نام برد.

بهترین جاهای دیدنی آلانیا که نباید از دست بدهید

آب و هوای بهشتی این جزیره موجب می‌شود تا شما کفش راحتی به پا کنید و برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ آلانیا، راهی خیابان ها و کوچه های این شهر شوید. پاموکاله، غار داملاتاس، سیتادل، ساحل کلئوپاترا، بندر آلانیا، برج قرمز، کارخانه کشتی سازی و باغ های آن جز بهترین جاهای دیدنی آلانیا به حساب می‌آیند. اگر هم برای به دنبال هیجان هستید، پارک آبی سیاره آب گزینه خوبی محسوب می‌شود.

آلانیا کجاست و چرا مورد توجه گردشگران قرار دارد؟

رزرو هتل های آلانیا با بهترین قیمت در فلای تودی

‌ اگر هنوز هم برای سفر آلانیا مردد هستید باید بگوییم، صدای روح نواز آب دریا و طبیعت بکر این شهر، باعث می‌شود تا هرگز از سفر به آلانیا پشیمان نشوید. برای رزرو هتل در آلانیا کافی است وارد سایت فلای تودی شوید تا کامل ترین لیست از هتل های آلانیا را با قیمت ها و امکانات رفاهی که دارند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما با توجه به هر بودجه ای که دارید می‌توانید هتل دلخواه خود را با با بهترین قیمت رزرو کنید. کافی است وارد سایت فلای تودی شوید، در بخش هتل های خارجی، شهر مقصد (آلانیا) را انتخاب کنید، تاریخ ورود و خروج، تعداد نفرات و اتاق هایی که نیاز دارید را وارد کنید تا با کلیک روی گزینه جستجو، هتل های مختلف به شما نمایش داده شود. با کلیک روی گزینه رزرو هتل وارد صفحه درج اطلاعات و پرداخت می‌شوید و پس از نهایی کردن خرید، واچر هتل از طریق پیامک یا ایمیل بلافاصله برایتان ارسال خواهد شد.

کد خبر 642851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.