یک بار برای همیشه ریاضی را مغلوب کن!

ریاضی یک علم مفهومی و توصیفی است، علمی که اگر نتوانید از همان ابتدای راه آن را به شکل اصولی و استاندارد فرا بگیرید مطمئنا در آینده مشکل شما با این درس به مرور بیشتر و بیشتر می شود.

در تمام دنیا برای آموزش مفهومی روش های استانداردی تعریف شده است. در ایران نیز بسیاری از مدرسان با روش های نوین و به روز آموزش ریاضی آشنایی دارند اما متأسفانه در بدنه نظام آموزشی کشور این درس همچنان به شیوه های سنتی آموزش داده می شود. شاید به همین دلیل است که در تمام این سال ها همه ما ایرانیان به یادگیری ریاضیات مانند یک چالش غیرقابل عبور نگاه کرده ایم. ما در مدرسانه تفکر دیگری در این زمینه داریم و شکل متفاوت برگزاری کلاس خصوصی ریاضی در مدرسانه باعث شده است عملکرد موفقی داشته و میانجی با تجربه ای برای آشتی با ریاضیات باشیم.

ریاضی را متفاوت تر از همیشه بیاموزید

اگر از دانش آموزان هر مقطعی در ایران سوال کنید که کدام درس از همه مشکل تر است و یا از کدام درس می ترسی، مطمئنا در پاسخ بیش از 90 درصد آنها نام ریاضی را خواهید شنید. هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که این جمعیت عظیم دانش آموزی با قدرت یادگیری مختلف، در یادگیری یک درس مشکل داشته باشند! شاید زمان آن رسیده باشد که به جای محکوم کردن دانش آموزان با شک و تردید به روش های آموزشی ریاضی در مدارس نگاه کنیم.

برای موفقیت در ریاضی یک نه بزرگ به شیوه های آموزش سنتی بگویید!

فقط کافی است نگاهی مسئولانه و علمی به شیوه های آموزش ریاضی در ایران انداخت، همین مسئله نشان می دهد که شیوه های به ظاهر استاندارد و مورد قبول تا چه اندازه در منفعل کردن دانش آموزان، نفرت و ترس آنها از ریاضی مقصر هستند. این شیوه ها عبارتند از:

استاد و شاگردی

یکی از شیوه های آموزشی که به ویژه در مورد دروس مفهومی چون ریاضی دیگر مورد قبول نیست اما هنوز هم در سیستم آموزشی ما حرف اول را می زند، شیوه استاد و شاگردی است. به این ترتیب که یک استاد در مقابل چندین دانش آموز با میزان یادگیری متفاوت و شرایط مختلف روانی، شخصیتی، توانایی درک و ... ایستاده و مفاهیم مربوط به درس را پای تخته توضیح می دهد. چندین مثال حل می شود و در نهایت دانش آموز باید تمرینات را در منزل حل کند. از طرف دیگر اکثر دانش آموزان ما هنوز روش های یادگیری و مطالعه ریاضی را نمی شناسند و این دردی است که زخم عدم آموزش حرفه ای را کهنه تر و غیر قابل درمان تر می سازد.

برخی از اساتید نیز تلاش می کنند با ارائه قوائد و فرمول های ساده به دانش آموز کمک کنند تا مسائل ریاضی را حل کنند. اگرچه باید پذیرفت که حفظ کردن چنین فرمول هایی در صورتی که دانش آموز هنوز مباحث درسی را به خوبی فرا نگرفته باشد اصلا عملی نخواهد بود.

یک بار برای همیشه ریاضی را مغلوب کن!

کلاس خصوصی درمان درد یا مسکن موقت؟

در چنین شرایطی اغلب والدین تلاش می کنند تا با صرف هزینه و برگزاری کلاس های خصوصی، مشکل یادگیری مفهومی ریاضی را برای فرزند خود حل کنند. این راه حل اگرچه کاربردی و عاقلانه به نظر می رسد اما در صورتی که کلاس ها در شرایط مناسب و با شیوه های اصولی برگزار نشوند متأسفانه فقط یک مسکن موقتی هستند و مشکل اصلی دانش آموز در سال های بالاتر و به مراتب شدیدتر تکرار خواهد شد! پس چاره چیست؟

برای رفع چنین مشکلی پیشنهاد ما برگزاری کلاس های خصوصی به صورت کاملا هدفمند و متناسب با شرایط دانش آموز است. به طور مثال برگزاری این کلاس ها فقط در زمان امتحان یا آزمون یکی از اشتباه ترین اقداماتی است که والدین اغلب مرتکب می شوند. برای این که کلاس خصوصی ریاضی مشکل فرزند شما را به صورت ریشه ای حل کند باید نگاه علمی تر و جامع تری به آموزش مفهومی ریاضی داشته باشید.

آموزش مفهومی ریاضی؛ یک بار برای همیشه

خوشبختانه هنوز هم راه حل هایی وجود دارد که می توان با اتکا به آنها یک بار برای همیشه معضل یادگیری ریاضی را برطرف کرد. برای این که در آموزش مفهومی ریاضی موفق بود نیاز است که به متخصصان این زمینه رجوع کرد. در چنین شرایطی است که مشکل آموزشی دانش آموز به شکل ریشه ای بررسی می شود و می توان به رفع آن امید داشت.

با مدرسانه ریاضی را مفهومی و هدفمند بیاموزید

مجموعه مدرسانه یک مجموعه آموزشی با محوریت آموزش مفهومی است. ما در مدرسانه با جدیدترین متدهای آموزش مفهومی ریاضی در کنار سایر عواملی که در زمینه تدریس این علم از اهمیت بالایی برخوردار هستند، موفقیت دانش آموزان را در یادگیری تضمین می کنیم.

یک بار برای همیشه ریاضی را مغلوب کن!

روش آموزش مفهومی ریاضی در مدرسانه

در مدرسانه ابتدا کارشناسان پای صحبت دانش آموز و والدین او می نشینند تا با شرایط، مشکلات، خواسته ها و اهداف دانش آموز آشنا شوند. بعد از این که شرایط علمی، شخصیتی و محیطی دانش آموز رصد شد، یکی از مناسب ترین استادان برای آموزش مفهومی ریاضی به او معرفی می شود.

انتخاب مدرس خصوصی ریاضی با توجه به مواردی چون علم دانش آموز، میزان یادگیری، شرایط خانوادگی، پایه تحصیلی و ... صورت می گیرد. در چنین شرایطی شیوه و روش های آموزش ریاضی مطابق با شرایط دانش آموز اتخاذ می شود و هر دانش آموز با روش تدریس متفاوتی از آنچه تا کنون تجربه کرده است روبه رو خواهد بود.

در کنار تدریس خصوصی ریاضی مفهومی، موارد دیگری چون برنامه ریزی تحصیلی، آموزش شیوه های مطالعه ریاضیات، مشاوره فردی و خانوادگی و ... نیز کمک می کند تا همه مواردی که در عدم یادگیری یک دانش آموز نقش دارند مرتفع شده و راه برای آموزش مفهومی ریاضی کاملا هموار شود.

در مدرسانه دانش آموز با مفهوم جدیدی از علم ریاضی مواجه می شود و تجربه یادگیری برای او متفاوت خواهد بود، ضمن این که تدریس گام به گام و متناسب با شرایط دانش آموز همه اهداف برگزاری کلاس خصوصی ریاضی از جمله کسب نمره عالی در ریاضی، آشنایی با روش های حل مسئله، یادگیری ریاضی برای کنکور، آموزش ریاضی برای آزمون های علمی، آشنایی با مفاهیم ریاضی، علاقه مندی به ریاضیات و ... را نیز در بر می گیرد.

با کارشناسان آموزش در تماس باشید : 88904002 - 88906909 – 021

در صورت مشغول بودن خط ها به شماره 09198921049 در واتساپ یا تلگرام پیام دهید

کد خبر 642828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.