بیش از ۶ میلیارد صدقه به دست نیازمندان رسیده است

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: محل هزینه‌کرد صدقات براساس برنامه‌ریزی‌ها تعیین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمهدی هاشمی امروز _سه‌شنبه دوم اسفند_ در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: پرداخت صدقات، بخشی از کمک‌های مردمی به نیازمندان است که از طریق این نهاد در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان می‌رسد.

وی ادامه داد: احداث مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل همین صدقات مردمی است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه صدقات پرداختی مردم نیکوکار استان براساس دستورات دینی به دست نیازمندان همان منطقه اختصاص می‌یابد، اضافه کرد: محل هزینه‌کرد صدقات از پیش و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تعیین می‌شود.

وی با اشاره به روش‌های الکترونیکی پرداخت صدقات گفت: ارسال پیامک خالی یا عدد یک به شماره ۸۸۷۷، شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۰۳۸*۸۸۷۷* از طریق گوشی همراه، مراجعه به سایت emdad.ir ، اسکن کد QR و پرداخت از طریق نصب اپلیکیشن آپ از دیگر روش‌های غیرحضوری پرداخت صدقات است.

هاشمی با اشاره به جمع‌آوری صدقات خانگی استان با استفاده از دستگاه‌های کارت‌خوان، ادامه داد: در این روش تخلیه‌گران صندوق‌های صدقات خانگی پس از شمارش صدقات پرداختی، وجه تأیید شده را ثبت می‌کنند که رسید نیز به صورت آنی صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: از ابتدای امسال تاکنون، شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقات مردم استان چهارمحال‌وبختیاری به دست نیازمندان رسیده است.

قائم‌مقام کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری گفت: از نظر قرآن کریم انفاق در راه خدا، تجارتی پرسود و معامله‌ای ارزشمند است که موجب جلب پاداش‌های عظیم و رسیدن به بهشت الهی خواهد شد، انسان را از هول و هراس قیامت ایمن می‌کند موجب نجات از عذاب دردناک الهی می‌شود.

وی تاکید کرد: صدقه دادن از دو منظر قابل بررسی است؛ یکی از جهت کسی که این صدقه را دریافت می‌کند و دیگری کسی که این صدقه را می‌دهد، اگر به موضوع صدقه دادن نگاه کنیم دریافت خواهیم کرد که خداوند خواسته به واسطه صدقه از مال اغنیا، سهمی را به فقرا دهد و مشکلی را از آنها رفع کند.

کد خبر 642820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.