شهرداری آماده استقبال از نوروز ۱۴۰۲ می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: شهرداری در راستای استقبال از نوروز، اجرای طرح پاکسازی ویژه ورودی‌ها، خروجی‌ها، معابر سطح شهر، کمربندی‌ها و انتقال نخاله‌ها را آغاز کرده است و این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین واحدیان امروز _سه‌شنبه دوم اسفندماه_ در جلسه آماده‌سازی شهر برای نوروز ۱۴۰۲ اظهار کرد: در آستانه نوروز، ۲۵۰ نفر از پاکبانان به صورت شبانه‌روزی در حال نظافت شهرکرد هستند و در ایام نوروز نیز خدمات مختلفی را به مسافران و شهروندان ارائه می‌دهند.

وی افزود: شهرداری در راستای استقبال از نوروز، اجرای طرح پاکسازی ویژه ورودی‌ها، خروجی‌ها، معابر سطح شهر، کمربندی‌ها و انتقال نخاله‌ها را آغاز کرده است و این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه انتظار داریم شهروندان برای پاکسازی معابر و اماکن عمومی از همراهی با شهرداری مرکز استان دریغ نکنند، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود در ایام پایانی سال و نوروز از حفاری و ایجاد زواید بصری در سطح شهر خودداری کنند تا شهر در نگاه مسافران از همیشه زیباتر جلوه کند.

واحدیان یکی از سیاست‌های شهرداری و مدیریت شهری را توزیع عادلانه خدمات در مناطق مختلف شهر به ویژه مناطق کم‌برخوردار دانست و تصریح کرد: عملیات عمرانی احیا و بازسازی کوچه مسجد جامع به طول ۴۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه ۸۵ درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به لزوم حفظ آثار تاریخی شهر، تاکید کرد: لازم است با همکاری و مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نسبت به احیا، مرمت و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهر اقدام شود و شهرداری نقش بسزایی در اجرای آن دارد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه چهره شهر برای عید نوروز تغییر می‌کند، اضافه کرد: برنامه‌های تحولی به صورت کوتاه‌مدت برای مدیران شهری تا پایان سال در تمام حوزه‌ها به‌ویژه حوزه مالی و درآمد، شهرسازی، خدمات شهری و فرهنگی تبیین و رویکردها لحاظ شده است.

واحدیان ادامه داد: نباید به منظور افزایش درآمدهای پایدار شهرداری انتظار معجزه داشته باشیم، چراکه این کار تنها با تلاش مضاعف محقق می‌شود.

وی گفت: شهرداری به منظور انجام مطلوب پروژه‌ها به هم‌افزایی دستگاه‌ها و مشارکت شهروندان در اجرای طرح‌هایی نیاز دارد که منجر به تسهیل‌گری می‌شود؛ لذا قصد داریم اعتمادسازی را میان مردم و مدیریت شهری تقویت کنیم تا آهنگ توسعه و رشد در شهرکرد افزایش یابد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه ایجاد درآمدهای پایدار در شهر یکی از ضرورت‌ها است و شهرداری با توجه به تعدد وظایفی که دارد باید به این امور بپردازد، افزود: به دلیل نبود صنایع و چرخه اقتصادی قوی در مرکز استان، وضعیت درآمد شهر مناسب نیست؛ بنابراین لازم است در این خصوص راهکارهایی ارائه و با افزایش درآمد و رونق اقتصاد، زمینه حضور گردشگران و ماندگاری آن‌ها در شهر فراهم شود.

کد خبر 642809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.