حقوق شهرداری در فرآیند ساخت‌وسازهای مسکن مهر لحاظ شود

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: صدور پروانه ساختمانی در مسکن مهر مشروط به اخذ تعهد مبنی بر پرداخت حقوق شهرداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان دادایی امروز _سه‌شنبه دوم اسفندماه_ در جلسه بررسی اقدامات در مسکن مهر شهرکرد اظهار کرد: با توجه به پرداخت نشدن مطالبات شهرداری از شرکت تعاونی مسکن و منابع طبیعی و واگذار نشدن فضاهای عمومی و فضاهای سبز به دستگاه‌های متولی، جلسات مشترکی میان نهادهای نظارتی، اداره‌کل راه‌وشهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری و تعاونی مسکن منابع طبیعی برگزار شد.

وی افزود: شهرداری حاضر است براساس نقشه تفکیکی مصوب محل، اقدام به صدور پروانه ساختمانی روی قطعات مسکونی مشروط به اخذ تعهد مبنی بر پرداخت حقوق شهرداری اقدام کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری باید تمام جوانب مدنظر دستگاه‌های متولی باشد، خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که استفاده از اراضی برای توسعه شهر در موقعیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد تا عقب‌ماندگی‌ها با رویکردهای علمی‌تر جبران شود.

دادایی تصریح کرد: در فرآیند بازنگری طرح جامع مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری از نظر کارشناسی، از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد و تلاش برای ارتقای آن به این شهر جهانی استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: حفظ و احیای بدنه اصلی کوی نمدمالان، گذر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد از میدان فردوسی تا میدان ابوعلی‌سینا در دستور کار است و اولویت‌های سیما و منظر شهر در این طرح مدنظر قرار می‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد با اشاره به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال‌وبختیاری به‌ویژه شهرکرد اضافه کرد: شهرداری توسعه بازارچه صنایع‌دستی میدان قدس و ادامه بازارچه تا بلوار آیت‌الله کاشانی را اجرایی می‌کند.

دادایی گفت: شهر دوستدار کودک، شهری است که نیازهای کودکان را در کانون توجه قرار می‌دهد و باید در راستای توسعه، مناسب‌سازی و بسترسازی از منظر کالبدی و اجتماعی برای فعالیت کودکان تلاش شود تا آنها نیز مانند سایر شهروندان منطبق با نیازهایشان بتوانند در آن به خوبی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های اصلی کشور هستند که موجب نشاط، شادابی و سرزندگی خانه و خانواده‌ها می‌شوند، گفت: آسیب‌های کودکان و حقوق اولیه آنها تنها محوری است که در بسیاری از شهرهای کشور مورد کم‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت و استعداد کودکان، افزود: توجه به خلاقیت و استعداد کودکان، تشویق و مشارکت آن‌ها در مدیریت شهری، تأمین امنیت و ایمنی برای حضور با نشاط کودک در شهر، افزایش فرصت‌های شادی، ملاقات کودکان با یکدیگر و توسعه و ارتقای کیفی بازیکده‌ها یا فضاهای مطلوب بازی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 642793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.