زیمباوه میزبان شهری هوشمند در نزدیکی پایتخت

هراره، پایتخت زیمباوه، به‌زودی در همسایگی خود میزبان شهری هوشمند به مساحت دو میلیون و ۵۰۰ هزار فوت‌ مربع خواهد بود که هزینه لازم برای احداث آن ۵۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر هوشمند جدید هراره با طراحی چندمنظوره خود، یک ساختمان مجلس، سازه‌های مسکونی، ساختمان‌های تجاری و وزارتخانه‌های متعدد را در بر خواهد گرفت. این شهر که Zim Cyber City(شهر سایبری زیم) نام گرفته است، در یکی از پارک‌های فناوری نزدیک پایتخت در کوه هامپدن در حال احداث است و تا امروز به عنوان بهترین پروژه هوشمند سراسر آفریقا به ثبت رسیده است.

توسعه چندمنظوره شهر هوشمند زیمباوه

احداث ساختمان جدیدی به عنوان پارلمان جدید هراره در شهر هوشمند به‌تازگی به پایان رسیده است، ضمن این‌که وزراتخانه‌های متعدد، مناطق مسکونی و ساختمان‌های تجاری بی‌شماری نیز در آن رو به اتمام است. بهره‌گیری از زنجیره بلوکی و مجوز دارایی‌های دیجیتال، حساب‌های بانکی، فضای اداری و تأمین مسکن باکیفیت برای تمام کارکنان و صاحبان مشاغل در Zim Cyber City با کمترین تلاش ممکن مقدور خواهد شد که این قابلیت به افزایش رضایتمندی تمام ذی‌نفعان کمک زیادی خواهد کرد.

زیمباوه میزبان شهری هوشمند در نزدیکی پایتخت

ایده طراحی شهر هوشمند زیمباوه برای اولین بار توسط گروهی از معماران بین‌المللی مستقر امارات متحده عربی در اکسپو جهانی دبی ۲۰۲۰ به رئیس‌جمهور این کشور ارائه شد که پس از بررسی‌های مختلف، توافق وی را به دنبال داشت. سپس شرکت معماری اماراتی مجوز ایجاد زنجیره بلوکی و دارایی‌های دیجیتالی مخصوص مناطق تجاری را دریافت کرد. این طرح به عنوان اولین سرمایه‌گذاری کلان دولت امارات برای زیمباوه به شمار می‌رود که به تقویت روابط بین دو کشور کمک زیادی خواهد کرد.

معماران Zim Cyber City بر این باور هستند که این شهر شگفت‌انگیزترین پروژه سراسر زیمباوه خواهد بود که با طراحی منحصربه‌فرد خود کیفیت زندگی بسیار بالایی را برای تمام ساکنان و ذی‌نفعان به ارمغان خواهد آورد و از قابلیت ثبت‌نام خود به عنوان شهری جهانی برخوردار خواهد بود.

مدیران هراره نیز ادعا کرده‌اند که ساکنان شهر هوشمند جدید زیمباوه از طریق دسترسی به بالاترین استانداردهای زندگی رفاه شهری را تجربه خواهند کرد، ضمن این‌که وجود کمپانی‌های فناوری در آن، به تضمین کارآفرینی سبز در شهر منجر خواهد شد.

زیمباوه میزبان شهری هوشمند در نزدیکی پایتخت

کد خبر 642780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.