متخصص لیگ‌ قهرمانان آسیا اینجاست!

تیم فوتبال الهلال عربستان که پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ‌ قهرمانان آسیا لقب دارد برای چهارمین‌ بار در شش‌ فصل اخیر به مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها رسید و سودای قهرمانی پنجم را در سر می‌پروراند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب دوشنبه _یکم اسفندماه_ با انجام دو دیدار به پایان رسید و تکلیف چهار صعودکننده منطقه غرب مشخص شد؛ در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و شباب‌الاهلی امارات از ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه الجنوب شهر الوکره پیگیری شد و تیم فوتبال الهلال عربستان با پیروزی بی‌دردسر ۳ بر ۱ مقابل شباب‌الاهلی به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد.

الهلالی‌ها در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بالاتر از الریان، الشارجه و استقلال‌دوشنبه به‌عنوان صدرنشین به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها صعود کرده بودند و پس از چند ماه وقفه، شب گذشته در نخستین دور مرحله حذفی به‌راحتی و با قاطعیت شباب‌الاهلی را از پیش‌رو برداشتند تا برای چهارمین بار طی شش فصل اخیر به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا صعود کنند.

ضمن اینکه طی این دو فصل، آبی‌های عربستانی به‌دلیل دوران اسفناک شیوع ویروس‌کرونا و ابتلای بازیکنان زیادی از این تیم به این ویروس، با تصمیم AFC به‌علت به حد نصاب نرسیدن بازیکنانش در همان مرحله گروهی کنار گذاشته شدند. علاوه‌بر آن، فصل ۲۰۱۸ نیز الهلال پس از عملکرد ضعیف در مرحله گروهی با فقط دو امتیاز به‌عنوان تیم چهارم از صعود به مرحله حذفی بازماند و فصل بعد، بازگشتی طوفانی داشت.

متخصص لیگ‌قهرمانان آسیا اینجاست!

چهار مرتبه صعود الهلال به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا طی شش فصل اخیر یک آمار بسیار مثبت و فوق‌العاده به‌حساب می‌آید، این تیم از فصل ۲۰۱۷ تاکنون سه‌مرتبه به فینال این تورنمنت صعود کرده که ماحصل آن دو قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی بوده است؛ تیم پرستاره و آماده غرب آسیا که نسخه شرقی‌ها را در دو فینال قبلی‌اش پیچیده و پشت‌سر هم قهرمان شده است، حالا می‌خواهد فصل ۲۰۲۲ لیگ قهرمانان آسیا را نیز با فینالیست‌شدن و کسب سومین قهرمانی به پایان برساند.

در واقع ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که اگر الگوریتم صعود الهلال به مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا در فصول اخیر را بررسی کنیم، این تیم به‌جز دو فصلی که از مرحله گروهی صعود نکرده است، سه فصل با پیروزی در تمام مراحل یک‌هشتم، یک‌چهارم و نیمه‌نهایی به فینال رسیده و دو مرتبه قهرمان شده است؛ بدین‌ترتیب باید منتظر بمانیم تا الهلال همچون سه مرتبه قبل، فولاد را در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست دهد و پس از پیروزی برابر حریف بعدی خود در نیمه‌نهایی، برای چهارمین بار طی شش فصل اخیر فینالیست شود.

به گزارش ایمنا، پس از قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی که دقایقی‌قبل برگزار شد، تیم‌ها حریف خود را در این مرحله شناختند و الهلال روز چهارم اسفندماه باید در برابر تیم جوان، رویاپرداز و پرحاشیه فولاد ایران برود؛ قرعه‌ای که روی کاغذ برای کهکشانی‌های آسیا آسان است اما می‌تواند برایشان دردسرساز شود.

کد خبر 642758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.