معلمان از آموزش هیبریدی برای جبران ساعات آموزشی استفاده کنند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان گفت: معلمان استان از ظرفیت آموزش مجازی به‌ویژه برنامه «شاد» برای آموزش‌های ترکیبی «آموزش هیبریدی» استفاده کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، سیداحمدرضا بنی‌لوحی درباره وضعیت تدریس در مدارس، اظهار کرد: پس از دوران سختی که برای آموزش دانش‌آموزان صورت گرفت و آموزش‌های غیرحضوری متداول شد و وقفه‌هایی که در آموزش به دلایل تعطیلی‌هایی مانند آلودگی هوا، مدیریت مصرف گاز و بارش برف اتفاق افتاد، جلسه مشترک معاونت‌های ابتدایی و متوسطه تشکیل شد تا افت آموزشی جبران شود.

وی ادامه داد: در این جلسه، آموزش‌های ترکیبی مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد همکاران در استان بتوانند از ظرفیت آموزش مجازی به ویژه از طریق برنامه شاد و آموزش‌های ترکیبی خود که آموزش هیربدی نامیده می‌شود، بهره ببرند چراکه معتقد هستیم فضای مجازی نباید به تنهایی برای آموزش دانش‌آموزان استفاده شود، زیرا این فضاها به عنوان ظرفیتی برای آموزش‌های مکمل مطرح است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شیوه‌های مختلف آموزشی مانند آموزش معکوس، افزود: در آموزش معکوس محتوای آموزشی درس مورد نظر روز قبل از برگزاری کلاس در اختیار دانش‌آموز قرار داده می‌شود تا دانش‌آموز روی محتوای موردنظر کار کند؛ در کلاس درس نیز نکات مهم توضیح داده و اشکالات رفع می‌شود و در تکمیل آن تکلیف نیز ارائه داده خواهد شد.

وی گفت: تعدادی از همکاران از روش‌های خلاقانه دیگری نیز می‌توانند استفاده کنند، به عنوان مثال اگر تدریس در مدت کوتاهی انجام شده باشد و ارزیابی می‌شود که آیا دانش‌آموزان مطلب را به نحو مورد انتظار فراگرفته‌اند و در صورتی‌که مطلوب ارزیابی نشود، دوباره موضوع مورد نظر تدریس خواهد شد.

بنی‌لوحی اضافه کرد: در روش‌های تدریس ترکیبی برای جبران آموزشی، معلمان می‌توانند تدریس را در کلاس درس انجام دهند و فعالیت‌های تکمیلی را در فضای مجازی و شبکه شاد ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: در مدارس شبانه‌روزی کمتر با معضل تعطیلی مواجه بوده‌ایم و از قبل برنامه‌ریزی کردیم تا در زمانی به جز ساعت‌های آموزشی مانند بعدازظهرها محتوای آموزشی به صورت آنلاین یا آفلاین در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

کد خبر 642736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.