سپاهان - پرسپولیس / فینال زودهنگام در نقش جهان

دو رقیب سنتی فوتبال ایران حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران را برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران امروز _چهارشنبه، سوم اسفندماه_ از ساعت ۱۵ تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های سپاهان و پرسپولیس

چهارشنبه، سوم اسفندماه، ساعت ۱۵

ورزشگاه: نقش جهان

داور: بیژن حیدری

آخرین رویارویی: پرسپولیس ۲ - سپاهان ۲ (دوستانه)

پخش زنده: شبکه سه

سپاهان به دنبال نهمین برد متوالی در سخت‌ترین بازی

در توضیح حساسیت این دیدار همین بس که بدانیم دو تیم در پایان هفته بیستم لیگ برتر رده‌های اول و دوم جدول لیگ برتر را تصاحب کرده‌اند و در بین سایر مدعیان، هفته‌های صدرنشینی بیشتری را طی فصل جاری تجربه کرده‌اند. حساس‌ترین دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در حالی بین سپاهان و پرسپولیس و به میزبانی ورزشگاه نقش جهان برگزار می‌شود که تیم میزبان در هفته‌های اخیر فرم بهتری داشته است و به لطف همین فرم خوب و بازی‌های چشم‌نواز، فاصله پنج امتیازی با پرسپولیس را جبران کرده و بالاتر از این تیم در صدر جدول قرار گرفته است.

سپاهان با خوزه مورایس پس از شکست هفته چهاردهم مقابل پیکان، در هشت دیدار بعدی در لیگ، جام حذفی و بازی دوستانه مقابل زنیت برنده بوده است و در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس، به نهمین برد متوالی خود می‌رسد. آنچه در مورد سپاهان جالب توجه است نه تنها پیروزی‌های متوالی، بلکه بازی چشم‌نواز و خلق موقعیت‌های گل فراوان در طول بازی‌های این تیم است، نکته‌ای که باعث شده است بسیاری از کارشناسان سپاهانِ خوزه مورایس را ستایش کنند و از آنها به عنوان مدعی اصلی قهرمانی یاد کنند.

سپاهان- پرسپولیس / فینال زودهنگام در نقش جهان

پرسپولیس زخم خورده در اندیشه اعاده حیثیت

شکست مقابل هوادار، آخرین پرده از روزهای پرحاشیه پرسپولیس در هفته‌های اخیر بود. پرسپولیس که با شکست مقابل فولاد و سپس تساوی خانگی برابر آلومینیوم صدر را به سپاهان تقدیم کرده بود با صحبت‌های عجیب سرمربی‌اش در نشست‌های خبری وارد حاشیه‌ای خودساخته شد و حاصل آن چیزی جز شکست خانگی مقابل هوادار و بیشتر شدن اختلاف در صدر جدول نبود.

پرسپولیس اما هنوز هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است زیرا در بین تیم‌های لیگ بیشترین مهره را در ترکیب خود می‌بیند و بهترین مربی داخلی روی نیمکتش حضور دارد. سرخ‌پوشان تهرانی اگر از حاشیه‌ها دوری کنند و روی کار خود متمرکز شوند، حریف خطرناک‌تری برای سپاهان و استقلال در ادامه فصل خواهند بود، موضوعی که ارکان باشگاه پرسپولیس نیز به آن پی برده‌اند زیرا در هفته اخیر دیگر خبری از حاشیه‌سازی‌های عجیب این تیم و مصاحبه‌های سرمربی و سرپرست این تیم نبوده است.

سپاهان و پرسپولیس و حذف همشهری رقیب در دور قبل

سپاهان در حالی مقابل پرسپولیس صف‌آرایی می‌کند که در مرحله قبل با سه گل شهریار مغانلو موفق به شکست سایپای تهران شد و در سوی دیگر پرسپولیس نیز در ورزشگاه آزادی ون‌پارس اصفهان را به لطف برتری در ضربات پنالتی از پیش رو برداشت. حالا تقابل دو تیم یا منجر به حذف دومین تیم تهرانی توسط سپاهان می‌شود یا این پرسپولیس است که دومین تیم اصفهانی را در این دوره از رقابت‌ها حذف می‌کند.

سپاهان- پرسپولیس / فینال زودهنگام در نقش جهان

فینال زودهنگام در نقش جهان

دیدار سپاهان و پرسپولیس را باید فینال زودهنگام جام حذفی نام‌گذاری کنیم. این دو تیم همان‌طور که جدول لیگ هم نشان می‌دهد، فصل جاری جزو بهترین‌ها بوده‌اند و بدون شک برنده این دیدار شانس اصلی قهرمانی در جام حذفی خواهد بود، هرچند در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست و چه بسا اتفاقات عجیب دوره قبل جام حذفی و فینالیست شدن دو تیمی که در لیگ در میانه جدول بودند، دوباره تکرار شود!

جدال همیشه جنجالی سپاهان و پرسپولیس در دو دهه اخیر به یکی از دو دیدار مهم فوتبال ایران تبدیل شده است که دلیل آن نه فقط حساسیت رقابت‌ها بلکه حواشی عجیبی است که در دیدارهای دو تیم در ادوار مختلف ایجاد شده است. جدال‌های دو تیم در دو دهه اخیر پر بوده از دیدارهایی که جنجال داشته است و حتی به دعوا و درگیری هم کشیده شده است. همه داستان‌های عجیب و غریب بازی‌های سپاهان و پرسپولیس که به الکلاسیکوی فوتبال ایران معروف است، کینه‌هایی را بین هواداران دو تیم ایجاد کرده است که حالا حالاها حل نمی‌شود؛ در هر صورت بیایید آرزو کنیم جدال پیش روی دو تیم خالی از تنش و درگیری باشد و فوتبال ایران تنها از تماشای تقابل بهترین تیم‌های خود لذت ببرد.

ترکیب احتمالی

در پرسپولیس شیخ دیاباته و سعید صادقی، دو مهره گران‌قیمت تیم یحیی گل‌محمدی به دلیل مصدومیت دیدار با سپاهان را از دست داده‌اند و در سوی دیگر سپاهان بدون مانوئل فرناندز برابر پرسپولیس صف‌آرایی می‌کند.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

سپاهان (۴-۳-۳): پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی، جلال‌الدین علیمحمدی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو

پرسپولیس (۴-۲-۳-۱): علیرضا بیرانوند- مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی گولسیانی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی‌فر، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک، محمد عمری، مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 642701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.