آخرین جزئیات آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی چهارباغ + فیلم

بعدازظهر دوشنبه یکم اسفندماه، حادثه آتش‌سوزی در پاساژ آزادی چهارباغ اصفهان به‌وقوع پیوست و براساس گزارش‌های اعلام‌شده، این حادثه بیش از ۲۰ مصدوم برجای گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۶:۰۸ بعدازظهر دوشنبه یکم اسفندماه، وقوع حریق در پاساژ آزادی چهارباغ به سازمان آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد و به‌دنبال آن، نیروهای امدادی آتش‌نشانی و اورژانس به‌منظور کنترل و مهار آتش و امدادرسانی به مصدومان در محل حادثه حاضر شدند.

دودزدگی ۲۰ آتش‌نشان

در پی پیگیری‌های خبرنگار ایمنا درباره حادثه رخ‌داده، سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ۲۰ آتش‌نشان در پی این حادثه دچار دودزدگی شدند که توسط نیروهای امدادی اورژانس درمان‌های سرپایی دریافت کردند.

وی با اشاره به دودزدگی تعدادی از کسبه و نبود خسارت‌های جانی افزود: مأموران آتش‌نشانی در حال پاک‌سازی محل حادثه هستند.

۹ مصدوم به بیمارستان عیسی‌بن‌مریم منتقل شدند

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: حدود ساعت ۱۷:۰۰ بعدازظهر دوشنبه یکم اسفندماه به‌دنبال گزارش حادثه آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی چهارباغ، هفت واحد امدادی به همراه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای امدادی اورژانس اصفهان در حال امدادرسانی به مصدومان این حادثه هستند، افزود: دو مصدوم سوختگی به بیمارستان سوانح‌سوختگی و یک مصدوم تروما به بیمارستان کاشانی منتقل شده‌اند.

مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان با بیان اینکه حدود ساعت ۲۱:۳۰ مأموریت نیروهای اورژانس برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه آتش‌سوزی به پایان رسید، خاطرنشان کرد: ۱۱ مصدوم دیگر نیز با علائم مشکلات تنفسی در محل حادثه درمان‌های سرپایی دریافت کردند و ۹ مصدوم دیگر نیز برای دریافت اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان عیسی‌بن‌مریم منتقل شدند، اما اتوبوس آمبولانس تا نیمه‌های شب در محل حادثه مستقر است.

آتش‌سوزی پاساژ آزادی اصفهان مهار شد

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، ساعت ۱۹:۲۱ دیروز با اشاره به آخرین جزئیات از آتش‌سوزی مجتمع تجاری آزادی واقع در چهارباغ پایین اصفهان اظهار کرد: بعدازظهر دوشنبه یکم اسفندماه گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی طبقه زیرزمین این مجتمع دریافت شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از دریافت این گزارش از ۱۸ ایستگاه آتش‌نشانی نیروهای امدادی به محل حریق اعزام شدند و آتش خاموش شد، افزود: دود شدید طبقه‌های پاساژ را فراگرفته و البته تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر مصدومیت یا فوت گزارش نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: نیروهای امدادی در تلاش هستند تا دود حاصل از حریق را از پاساژ تخلیه کنند. همچنین در محل حادثه ترافیک به‌وجود آمده که پلیس با حضور در محل در تلاش است تا کنترل ترافیک در آن منطقه به‌خوبی انجام شود.

آتش‌سوزی سنگین در طبقه همکف و زیرین مجتمع تجاری آزادی چهارباغ

سرآتشیار فرهاد کاوه‌آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ساعت ۱۶:۰۸ دوشنبه یکم اسفندماه، وقوع حادثه آتش‌سوزی سنگین در طبقه همکف و زیرین مجتمع تجاری آزادی چهارباغ به سازمان آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به وجود چند سیلندر گاز در زیرزمین این مجتمع تجاری افزود: بلافاصله مأموران آتش‌نشانی از هشت ایستگاه و سپس ۱۰ ایستگاه دیگر به محل حادثه اعزام شدند و در حال حاضر آتش تحت کنترل است.

علت آتش‌سوزی پاساژ آزادی مشخص شد

منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره آخرین جزئیات آتش‌سوزی پاساژ آزادی واقع در چهارباغ پایین اصفهان، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی پاساژ آزادی چهارباغ اصفهان در ساعت ۱۶:۰۸ بعدازظهر روز دوشنبه یکم اسفندماه، توسط شهروندان به نیروهای امدادی گزارش شد که بر اساس آن طبقه منفی یک پاساژ دچار حریق شده بود. بلافاصله تیم‌های آتش‌نشانی از هشت ایستگاه اعزام شدند و از هشت ایستگاه دیگر تجهیزات ارسال شد.

وی با اشاره به ازدحام ترافیک در محل حادثه که با تلاش پلیس کنترل ترافیک انجام شد، افزود: با توجه به اینکه محور چهارباغ محور شلوغی است و در مجاور خیابان شمس‌آبادی قرار دارد، مجبور شدیم که لاین‌های مختلف و ایستگاه‌های متعددی امدادرسانی‌ها را انجام دهیم، در مجموع ۲۳ خودرو امدادی و ۷۰ نفر نیرو عملیاتی آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند، همچنین هفت دستگاه آمبولانس، ۲۷ نیرو اورژانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای نجات جان شهروندان به محل حادثه اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان درباره علت این حادثه، ادامه داد: به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی توسط یکی از واحدهای تجاری که کپسول مایع سیلندر نگهداری می‌کرده، این کپسول نشتی داشته و نشت گاز باعث شده که حادثه انفجار رخ دهد و مغازه‌های یک لاین کاملاً آسیب ببیند. از شب گذشته تردد در این پاساژ ممنوع شد تا نیروهای بازرسی از نظر ایستگاهی ساختمان را بررسی و امروز تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ نفر مجروح شدند، گفت: حدود ۱۲ نفر دچار دودزدگی شدند و به‌صورت سرپایی در اتوبوس آمبولانس با تمهیدات نیروهای اورژانس بهبود یافتند. همچنین ۱۳ نفر به بیمارستان منتقل شدند که اقدامات اولیه برای آن‌ها انجام شد، اما دو نفر از آن‌ها که صاحبان واحد تجاری بودند، به علت سوختگی به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) منتقل شدند.

شیشه‌فروش رعایت موارد ایمنی توسط واحدهای تجاری را ضروری دانست و تصریح کرد: تمام واحدهای تجاری باید بیمه شوند، از قبل اعلام کردیم که واحدهای تجاری باید سیستم اعلام و اطفا حریق داشته باشند و رعایت ایمنی حریق را انجام دهند، همچنین مسیرهای ورود و خروج واحدهای تجاری باید مشخص شود.

وی اضافه کرد: تیم‌های اعزامی امروز این موارد را بررسی و گزارش نهایی خود را ارائه می‌کنند، همچنین جلسه بررسی این حادثه و پیشگیری از موارد مشابه فردا در استانداری تشکیل خواهد شد.

آخرین جزئیات آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی چهارباغ+ عکس

آخرین جزئیات آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی چهارباغ+ عکس

آخرین جزئیات آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی چهارباغ+ عکس

آخرین جزئیات آتش‌سوزی در مجتمع تجاری آزادی چهارباغ+ عکس

کد خبر 642665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.