الفیصلی ۰- فولاد ۱/ با گل ساسان در جمع ۸ تیم برتر آسیا

تیم فوتبال فولاد ایران با پیروزی برابر نماینده عربستان به جمع هشت تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز _ دوشنبه یکم اسفند _ از ساعت ۱۸:۳۰ تیم‌های الفیصلی عربستان و فولاد ایران در ورزشگاه الثمامه قطر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار درنهایت با پیروزی یک بر صفر فولاد ایران به پایان رسید.

مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های الفیصلی عربستان و فولاد ایران

ورزشگاه: الثمامه قطر

تماشاگر: حدود هزار نفر

گل‌: ساسان انصاری (دقیقه ۶۴) برای فولاد

اخطار: اسماعیل عمر (دقیقه ۴+۹۰) از الفیصلی، عارف آقاسی (دقیقه ۳۹) و اشکان دژآگه (دقیقه ۶۸) از فولاد

الفیصلی: احمد الکسار، ولید الاحمد، احمد عسیری، یاسین برناوی (۸۷- علی السلطان)، وکوویچ (۸۷- مشعل الصبیانی)، عبدالعزیز آل شرید (۷۹- اسماعیل عمر)، صالح القمیزی، روسی (۷۹- عبدالله القحطانی)، عبدالرحمن الدوسری، ویلی سمدو و احمد الشمرانی (۷۲- عبدالمجید عبدالله السواط)

سرمربی: مارینوس اوزونیدیس

فولاد: کریستوفر کنت، محمدامین حزباوی، عارف آقاسی، مهدی شیری (۹۰- محمد نژادمهدی)، وحید حیدریه، سینا مریدی، حمید بوحمدان، احسان پهلوان، اشکان دژآگه (۷۲- سعید واسعی)، روبرتو تورس (۸۴- سینا شاه‌عباسی) و ساسان انصاری

سرمربی: جواد نکونام

داور: احمد ابوبکر الکاف (عمان)

شرح بازی:

فولاد ایران در نخستین مرحله حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب که به‌صورت متمرکز در قطر برگزار می‌شد، به مصاف تیمی رفت که فصل گذشته با قرار گرفتن در رتبه چهاردهم لیگ عربستان به دسته پایین‌تر سقوط کرده بود و در این فصل، در دومین سطح لیگ فوتبال در عربستان بازی می کرد. هرچند الفیصلی شرایط خوبی را تجربه نمی‌کرد، اما بازی در لیگ قهرمانان آسیا انگیزه‌های متفاوتی برای بازیکنان ایجاد می‌کرد و تیمی نمی‌توانست از پیش برنده باشد. بازی دو تیم در نیمه نخست چندان باکیفیت دنبال نشد و دو تیم در خلق موقعیت روی دروازه یکدیگر ناکام بودند. نمایش ضعیف دو تیم در نیمه نخست نه گل داشت و نه جذاب دنبال شد. زیرا دو تیم محتاط بودند و قصد نداشتند از همان ابتدا برای گل برتری خود را به آب و آتش بزنند.

در نیمه دوم، شرایط کمی متفاوت بود و فولاد با ارائه بازی بهتر نسبت به نیمه نخست، روی تیزهوشی و دوندگی ساسان انصاری به گل رسید. فولاد که در اواسط نیمه دوم به گل رسیده بود و از حریف خود پیش افتاده بود، با تمام قوا رو به حفظ برتری خود آورد؛ همان کاری که در لیگ ایران نیز خوب آن را اجرا می‌کند. در دقایق باقی‌مانده تا پایان بازی، جواد نکونام با ارائه یک بازی بسته‌تر و اضافه کردن هافبک دفاعی و مدافع، بار تدافعی تیمش را بیشتر کرد تا کار برای الفیصلی که برای زدن گل تساوی رو به بازی انتحاری آورده بود سخت شود.

درنهایت فولاد با حفظ تک‌گل پیروزی‌بخش ساسان انصاری که روی اشتباه مدافع الفیصلی به‌دست آمد به پیروزی رسید تا برای اولین بار در تاریخ خود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. فولاد حالا در جمع ۸ تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و برای صعود به نیمه‌نهایی باید منتظر قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی و مشخص شدن حریف خود بماند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۶۴- فولاد) - اشتباه مدافعان الفیصلی در دفع توپ در محوطه جریمه خودی، باعث شد توپ به ساسان انصاری برسد تا او با یک ضربه زمینی دروازه تیم عربستانی را باز کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۳۳- ساسان انصاری که در گوشه محوطه جریمه الفیصلی صاحب توپ شده بود با کمی پیشروی و ضربه‌ای کات‌دار دروازه حریف را نشانه گرفت، اما توپ در دستان دروازه‌بان الفیصلی آرام گرفت.

دقیقه ۴۹- توپ در محوطه جریمه فولاد به احمد ولید رسید، اما شوت خطرناک او از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۵۸- روبرتو تورس که در پشت محوطه جریمه الفیصلی صاحب توپ شده بود با شوتی خطرناک دروازه الفیصلی را نشانه گرفت، اما ضرب توپ با برخورد به مدافع حریف گرفته شد تا توپ خیلی راحت در اختیار دروازه‌بان قرار گیرد.

دقیقه ۹۰- کرنر ارسالی الفیصلی با ضربه سر خطرناک السواط در مرکز محوطه جریمه همراه شد، اما بخت با فولاد یار بود که توپ با اختلافی کم از کنار تیر عمودی به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

فولاد با صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به بهترین عملکرد خود در این مسابقات رسید. پیش از این فولاد هیچ‌گاه از مرحله یک‌هشتم نهایی بیشتر صعود نکرده بود.

بهترین بازیکن:

ساسان انصاری که با تحرک زیاد خود در یک‌سوم دفاعی حریف، مدافعان الفیصلی را به اشتباه انداخت و گل پیروزی‌بخش خوزستانی‌ها را به ثمر رساند، بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 642653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.