هشدار سیلاب و سقوط بهمن در گردنه‌ها و ارتفاعات / صعود به ارتفاعات برف‌گیر ممنوع است

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هشدار سطح زرد، گفت: به دلیل افزایش تدریجی دما انتظار ذوب برف، جاری شدن روان‌آب، سیلاب در مسیل‌ها و ریزش بهمن در مناطق غربی، جنوبی و شمال استان در گردنه‌های برف‌گیر و ارتفاعات وجود دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: آخرین الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد که امروز جوی آرام در سطح استان حاکم است. وضعیت جوی غالب نقاط طی امروز، صاف گاهی وزش ملایم باد مورد انتظار است.

وی افزود: در روز سه‌شنبه به سبب گذر موج ناپایدار ضعیفی بر روی استان شرایط رشد ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در ارتفاعات مناطق غربی احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: در شهر اصفهان و مناطق مرکزی و صنعتی استان، روز چهارشنبه غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد، گفت: به دلیل افزایش تدریجی دما انتظار ذوب برف، جاری شدن روان‌آب، سیلاب در مسیل‌ها و ریزش بهمن در مناطق غربی، جنوبی و شمال استان در گردنه‌های برف‌گیر و ارتفاعات وجود دارد. نبود صعود در ارتفاعات برف‌گیر و اجتناب از کوهنوردی از امروز تا چهارشنبه _سوم اسفندماه_ توصیه می‌شود.

امینی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 642621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.