کمک خیران برای تامین هزینه‌های احداث و خرید مسکن مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بخشی از هزینه‌های احداث و خرید مسکن مددجویان از محل کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جاسم محمدی امروز _ دوشنبه یکم اسفندماه_ در جلسه با جمعی از خیران، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۷۱ میلیارد تومان در قالب کمک‌های نقدی، تهیه کالا و خدمات رایگان از طریق این مراکز نیکوکاری به دست خانواده‌های نیازمند رسانده شده است.

وی افزود: در این مراکز کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط نیروهای مردمی جمع‌آوری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست نیازمندان همان منطقه می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه انجام خدمات رایگان برای نیازمندان از دیگر فعالیت‌های مراکز نیکوکاری شبکه‌های مردمی کمیته امداد است، ادامه داد: دارندگان تخصص‌های گوناگون از جمله تدریس، تعمیرات لوازم خانگی و ساختمان، درمان و انجام امور مربوط به تأسیسات ساختمان می‌توانند در راستای انجام امور خیریه و کمک به نیازمندان به این مراکز مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری امور خیریه به مردم، شناسایی نیازمندان مناطق، شناسایی و جذب خیران و جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن بین نیازمندان در اسرع وقت از جمله اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

محمدی تصریح کرد: ۱۵۸ مرکز نیکوکاری در چهار سطح محله‌محور، مسجدمحور، صنفی و مراکز تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام و آثار و برکات آن در جامعه، تصریح کرد: برای ترویج این فریضه الهی در جامعه به فرهنگ‌سازی نیاز است، مردم باید بیش از پیش آثار و برکات زکات و نقش آن در عمران، آبادانی و اقدامات فرهنگی و عام‌المنفعه در محل زندگی خود را لمس کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال‌وبختیاری با تقدیر از خیران و مؤسسه‌های خیریه در راستای تأمین منابع مالی احداث مسکن مددجویان تحت حمایت، گفت: بخشی از هزینه‌های احداث و خرید مسکن مددجویان از محل کمک‌های مردمی در قالب صدقات، کمک‌های خیران و مشارکت مؤسسه‌های خیریه تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: زکات در حقیقت ذخیره قیامت است، بنابراین مال فانی را جاودانه می‌کند. کامیابی‌های احتمالی و موقت و پردردسر دنیا را می‌توان از طریق پرداخت زکات به کامیابی‌های قطعی و دائمی و بی‌دردسر تبدیل کرد.

کد خبر 642617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.