شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

شادترین شهرهای جهان شامل لیسبون پرتغال، بارسلونای اسپانیا، آتن یونان، رم ایتالیا، سیدنی استرالیا، تورنتوی کانادا و بانکوک تایلند می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سفر، تعطیلات و شادی، سه عاملی است که ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارد. اگر بتوانید مقصد سفر خود را بر اساس شاخص شادترین شهرهای جهان انتخاب کنید، بهترین بهره را از ماجراجویی و گردش خواهید برد. بازدید از این مکان‌ها سطح سروتونین شما را بی‌نهایت افزایش می‌دهد و احساس شادی بی‌نظیری برایتان فراهم می‌کند. اگرچه دلایل شادی افراد مختلف، با هم فرق می‌کند، اما شاخص‌های شادترین شهرهای جهان از نظر کارشناسان و محققان شامل هزینه‌های زندگی، نور خورشید، فضاهای سبز، صمیمیت مردم محلی و امید به زندگی است. در ادامه شما را با شادترین شهرهای جهان آشنا می‌کنیم:

لیسبون، پرتغال

پایتخت پرتغال، به دلیل آب و هوای گرم و آفتابی، ساختمان‌های رنگارنگ، زندگی شبانه عالی، موسیقی بی‌نظیر و مردم محلی صمیمی خود در جهان مشهور است. این شهر رویایی که در صدر فهرست شادترین مقاصد گردشگری جهان قرار دارد، مجموعه‌ای از مکان‌های دیدنی معروف را در خود جای می‌دهد. لیسبون، جایگاه چهارم زیباترین شهر جهان را نیز به خود اختصاص داده است. غذاهای این شهر آنقدر خوشمزه است که حتی با فکر کردن به آن‌ها گرسنه می‌شوید. رتبه این شهر در شاخص‌های شادی شامل موارد زیر است:

امید به زندگی: ۱۶

نور آفتاب: ۶

ساعت کاری: ۲۱

صمیمیت مردم محلی: ۲

هزینه‌های زندگی: ۶

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

بارسلونا، اسپانیا

بارسلونا نه‌تنها منزلگاه یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان است، بلکه به خاطر معماری‌های شگفت‌انگیز خود در جهان معروف است. علاوه بر جشنواره ساحلی بارسلونا، رویدادهای سنتی و تاریخی زیادی در این شهر وجود دارد. ساختمان‌های گوتیک، رومی و مدرن، این شهر دوست داشتنی را بسیار پر جنب و جوش و زنده می‌کند. همچنین، سواحل شنی زیبا، زندگی شبانه شلوغ، غذاهای عالی، میراث فرهنگی بی‌نظیر و جشنواره‌های محله‌ای از مواردی است که گردشگران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب می‌کند. رتبه بارسلونا در شاخص‌های شادی به شرح زیر است:

امید به زندگی: ۵

نور آفتاب: ۱۳

ساعت کاری: ۱۹

صمیمیت مردم محلی: ۹

هزینه‌های زندگی: ۱۱

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

آتن، یونان

قدیمی‌ترین پایتخت اروپا، در جایگاه سوم شادترین شهرهای جهان قرار دارد. غذاها و نوشیدنی‌های باورنکردنی، سواحل و معماری شگفت‌انگیز، جاذبه‌های باستانی و مدرن بی‌نظیر و غذاهای لذیذ و باورنکردنی، از مواردی است که هر سال گردشگران زیادی را روانه این شهر زیبا می‌کند. از آنجا که این شهر در منطقه شنگن (Schengen Area) قرار دارد، می‌توانید با خیال راحت تا ۹۰ روز در آن گردش کنید. رتبه این شهر در شاخص‌های شادی شامل موارد زیر می‌شود:

امید به زندگی: ۱۴

نور آفتاب: ۷

ساعت کاری: ۲۵

صمیمیت مردم محلی: ۳

هزینه‌های زندگی: ۱۰

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

رم، ایتالیا

شهر رم علاوه بر معماری کلاسیک و تاریخ باشکوه باستانی، خانه فواره تروی (Trevi Fountain)، یکی از معروف‌ترین آب‌نماهای جهان است. هنر، فرهنگ، غذا و صنعت فیلم‌سازی این شهر ایتالیایی بی‌نظیر است. اروپایی‌ها برای ورود به این کشور نیازی به ویزا ندارند و آمریکایی‌ها نیز می‌توانند تا ۹۰ روز بدون ویزا از مقاصد توریستی و تجاری ایتالیا دیدن کنند. رتبه رم در شاخص‌های شادی را در ادامه می‌خوانید:

امید به زندگی: ۴

نور آفتاب: ۱۴

ساعت کاری: ۱۷

صمیمیت مردم محلی: ۲۶

هزینه‌های زندگی: ۱۴

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

سیدنی، استرالیا

سیدنی به دلیل کیفیت بالای زندگی خود در جهان مشهور است و یکی از امن‌ترین، مناسب‌ترین و زیباترین شهرهای جهان برای زندگی محسوب می‌شود. نرخ پایین جرم و جنایت، یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت افراد به این شهر دوست داشتنی است. این شهر زیبا که به خاطر سواحل باورنکردنی و آب و هوای شگفت‌انگیز خود معروف است، بهترین مکان برای موج‌سواری، شنا و پیاده‌روی محسوب می‌شود. شگفتی‌های طبیعی این شهر رویایی، هر سال میلیون‌ها نفر از افراد را به سوی سیدنی می‌کشاند. رتبه سیدنی در شاخص‌های شادی به شرح زیر است:

امید به زندگی: ۷

نور آفتاب: ۱۰

ساعت کاری: ۲۴

صمیمیت مردم محلی: ۱۱

هزینه‌های زندگی: ۲۹

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

مادرید، اسپانیا

پایتخت اسپانیا منزلگاه موزه‌های هنری معاصر و رنسانس، زندگی شبانه شلوغ، ساختمان‌های تاریخی، فضای مدرن شهری و آب و هوای مدیترانه‌ای است. به دلیل اینکه بسیاری از مهاجران، سنت‌های آشپزی خود را به این شهر زیبا آورده‌اند، ترکیبی از غذاهای کلاسیک اسپانیایی و جهانی در رستوران‌های آن سرو می‌شود. رتبه مادرید در شاخص‌های شادی شامل موارد زیر است:

امید به زندگی: ۵

نور آفتاب: ۸

ساعت کاری: ۱۸

صمیمیت مردم محلی: ۸

هزینه‌های زندگی: ۱۲

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

تورنتو، کانادا

بیش از نیمی از ساکنان این شهر در خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند و این موضوع باعث شده است تا تورنتو به یک مرکز چندفرهنگی در جهان تبدیل شود. ساکنان این شهر به سنت‌های محل تولد خود احترام می‌گذارند و آن را با سایر شهروندان سهیم می‌شوند. امید به زندگی و رفتار دوستانه مردم تورنتو از مواردی است که آن را به هفتمین شهر شاد جهان تبدیل کرده است. رتبه تورنتو در شاخص‌های شادی را در ادامه می‌خوانید:

امید به زندگی: ۱۵

نور آفتاب: ۲۱

ساعت کاری: ۲۲

صمیمیت مردم محلی: ۷

هزینه‌های زندگی: ۲۷

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

بانکوک، تایلند

پایتخت تایلند، جایگاه دهم شادترین شهرهای جهان را به خود اختصاص می‌دهد. آب و هوای گرم، سواحل ماسه‌ای سفید، آب‌های شفاف کریستالی، زندگی خیابانی پرهیاهو، غذاهای خوشمزه و مکان‌های فرهنگی باورنکردنی از مهم‌ترین مواردی است که گردشگران را به این بهشت رویایی جذب می‌کند. رتبه بانکوک برای شاخص‌های شادی شامل موارد زیر است:

امید به زندگی: ۳۱

نور آفتاب: ۹

ساعت کاری: ۳۶

صمیمیت مردم محلی: ۵

هزینه‌های زندگی: ۸

شادترین شهرهای جهان برای گردشگران

کد خبر 642603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.