۱۱ قرارگاه آماده ارائه خدمات به زائران شهدا

دبیر ستاد راهیان کشور با اعلام فعالیت ۱۱ قرارگاه سپاه، بسیج، ارتش و فراجا در ایام راهیان نور گفت: شعار امسال در راهیان نور «ما متحدیم» است. با توجه به شرایطی که کشور گذرانده و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت‌به وحدت و انسجام ملی دارند، این شعار انتخاب شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ پاسدار مهدی امیریان صبح امروز_ دوشنبه یکم اسفندماه_ در نشست خبری ستاد مرکزی راهیان نور کشور اظهار کرد: راهیان نور را بستر جهاد تبیین و وسیله‌ای می‌دانیم که پیام انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کنیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم فرمودند: «برای اینکه آینده‌ای روشن را ترسیم کنیم، باید گذشته خود را بشناسیم» و راهیان نور وسیله شناخت این گذشته و انتقال به نسل آینده است.

وی افزود: راهیان نور یک حرکت عظیم فرهنگی است که از همه اقشار به ویژه جوانان و خانواده‌ها در آن حضور دارند. محدوده فعالیت در حوزه سیاست‌گذاری، هدایت است. ۱۱ قرارگاه سپاه، بسیج، ارتش و فراجا اقدامات عملیاتی در این خصوص را انجام می‌دهند و قرارگاه رسانه دانشجویی و دانش‌آموزی و بین‌الملل نیز اقدامات اجرایی عملیاتی را برعهده دارند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور گفت: شبکه خادمین مبلغین، راویان و مؤسسات مردم‌نهاد کار خدمات‌رسانی به زائران را برعهده خواهند داشت که در این ایام حدود ۶هزار خادم خواهر و برادر در یادمان‌ها و محل‌های اسکان فعال هستند و راویان به صورت پیوسته در یادمان‌ها حضور دارند.

وی ادامه داد: محدوده جغرافیایی راهیان نور در هفت استان است که در اسفند، خوزستان و ایلام مقصد اصلی هستند. هر سال ایام اوجی راهیان اعلام می‌شد که امسال با تقارن تعطیلات نوروز و ماه رمضان از یکم اسفندماه یعنی امروز تا سوم فروردین‌ماه، ایام اوج معرفی می‌شود. راهیان نور و یادمان‌ها در هیچ‌یک از روزهای سال تعطیل نیستند، اما ایام اوج خدمات بهتری ارائه می‌شود.

سرهنگ امیریان خاطرنشان کرد: شعار امسال در راهیان نور «ما متحدیم» است با توجه به شرایطی که کشور گذرانده است و اهتمامی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به وحدت و انسجام ملی دارند، این شعار انتخاب شد و طی هفته‌های آینده از طرح آن رونمایی می‌شود.

کد خبر 642554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.