تلاش برای تحقق راهیان نور آسان و ارزان

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور، راهیان نور آسان و ارزان را محوری‌ترین برنامه ستاد مرکزی راهیان نور کشور دانست و گفت: راهیان نور باید به‌لحاظ محتوایی جذاب و به‌روز باشد تا بتوانیم معارف دفاع مقدس را با بیان هنرمندانه و زیبا با استفاده از فناوری‌های روز منتقل کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سرهنگ بسیجی مهدی امیریان در نشست شورای هماهنگی راهیان نور کشور که با حضور سعید عسگری، نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور در راهیان نور برگزار شد، اظهار کرد: جلسه شورای هماهنگی در سال‌های گذشته جهت هماهنگی بین دستگاه‌های کشوری و وزارتخانه برای حمایت از این رو اهتمام دستگاه‌های کشور در این حوزه، ضروری است.

وی راهیان نور را یک فناوری مهم دانست و افزود: ما باید در راهیان نور معارف دفاع مقدس را برای ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده به نسل‌های آینده منتقل کنیم؛ این اتفاق با روزآمدی و آموزش راویان و با روایت درست و صحیح در جهت جلوگیری از تحریف که انعکاس‌دهنده یک فرهنگ عظیم است، محقق می‌شود.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به ابعاد اجرایی عملیات راهیان نور کشور و با بیان اینکه شاید در نگاه اول راهیان نور را یک عملیات اجرایی بدانیم، اما این بخش، بخشِ اجرایی است و محتوا و معارف روی دیگر این سکه است، اضافه کرد: ما معتقدیم همه ابعاد اجرایی راهیان نور مقدمه‌ای برای انتقال محتواست.

امیریان خاطرنشان کرد: اگر شرایط اجرایی راهیان نور درست نباشد، بستر مناسب برای انتقال مفاهیم محقق نمی‌شود؛ از این رو ما در راهیان نور چند مأموریت را دنبال می‌کنیم. راهیان نور امن در این مسیر برای‌مان مهم است. در شرایط کنونی امن‌ترین سفر در کشور راهیان نور است که این مسئله اولویت ماست. همچنین راهیان نور باید آسان و در دسترس باشد و هرکسی که اراده کند با مشکل اعزام روبه‌رو نباشد.

راهیان نور تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است

وی راهیان نور آسان و ارزان را محوری‌ترین برنامه ستاد راهیان نور دانست و تصریح کرد: راهیان نور باید به‌لحاظ محتوایی جذاب و به‌روز باشد تا بتوانیم معارف دفاع مقدس را با بیان هنرمندانه و زیبا با استفاده از فناوری‌های روز منتقل کنیم؛ لذا ما در راهیان نور به‌دنبال یک منظومه از فعالیت‌ها هستیم. در این مسیر یکی از اولویت‌های بنده به عنوان دبیر ستاد در کنار ارتقا و اعزام حداکثری، موضوع ارتقا کمی و کیفی محتوایی راهیان نور است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تاکید کرد: راهیان نور تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است و براساس بیانیه گام دوم انقلاب باید تمدن‌سازی و تاریخ‌سازی کند؛ لذا در حوزه فرهنگی، کتاب، مقالات با ایجاد یادمان‌های تخصصی باید بتوانیم دستگاه محاسباتی مردم را تقویت کنیم، تبیین انجام دهیم و واقعیت و دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را منتقل کنیم.

امیریان سپس به تشریح مقدمات مورد نیاز راهیان نور به عنوان مهم‌ترین اتفاق فرهنگی کشور پرداخت و گفت: اگر قرار است موضوع راهیان نور در کشور ارتقا پیدا کند، حتماً ابتدا باید مشکلات زیرساختی یادمان‌ها را برطرف کنیم؛ ما در بسیاری از یادمان‌ها مشکلات دسترسی و جاده‌ای، آب آشامیدنی، برق و زیرساخت ارتباطاتی داریم؛ لذا در این مسیرٰ نگاه ما به موضوعات زیرساختی به‌خاطر پرداختن به محتواست که نیازمند اهتمام دستگاه‌های مختلف کشوری است.

کد خبر 638411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.