آسیب به آسفالت‌ معابر در پی بارش‌ها و سرمای شدید هوا

معاون عمران و شهرسازی شهرداری بروجن گفت: بارش‌ها و سرمای شدید هوا باعث وارد آمدن آسیب به آسفالت‌ معابر سطح شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رامین ریاحی امروز _دوشنبه یکم اسفندماه_ در جلسه با کارکنان شهرداری بروجن، با اشاره به مطالب منتشر شده در فضای مجازی در خصوص آسیب وارد شده به آسفالت و زیرسازی معابر، اظهار کرد: مدت کمی پس از اجرای عملیات آسفالت در بعضی از معابر، بارش‌ها و سرمای شدید هوا باعث وارد آمدن آسیب به آسفالت‌ها شده است.

وی افزود: شهرداری بروجن به منظور یخ‌زدایی و تسهیل در عبور و مرور اقدام به شن‌ونمک‌پاشی در تمام معبرها به ویژه معابر دارای شیب بیشتر و ترافیک سنگین‌تر کرد.

معاون عمران و شهرسازی شهرداری بروجن خاطرنشان کرد: با توجه به از بین رفتن استحکام آسفالت به علت استفاده از نمک به‌ویژه روی آسفالت‌های جدید معابر با عمر کوتاه، می‌توان تخلخل در سطح آسفالت و نفوذ آب نمک به داخل آن را مشاهده کرد که باعث وارد آمدن آسیب بیشتر به معابر می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه خیابان سعدی و میدان نبوت بروجن از جمله این معابر در سطح شهر به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: مسیر فرعی تازه‌تأسیس بلوار ساحلی برای توزیع و کاهش بار ترافیک سایر معابر شهر و ترمیم میدان به صورت موقت بازگشایی شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این مسیر هنوز به صورت کامل آماده‌سازی نشده، دچار آسیب‌هایی شده است که قابل پیش‌بینی نیست، در همین راستا شهرداری بروجن با اطلاع از این موضوع و به منظور رفاه حال شهروندان اقدام به باز کردن معبر کرد و در نخستین فرصت شهرداری اقدام به اصلاح معابر یاد شده می‌کند.

معاون عمران و شهرسازی شهرداری بروجن اضافه کرد: در سال‌جاری بیش از ۷۰ هزار مترمربع آسفالت در سطح شهر اجرا شده است، با پیگیری‌های مجموعه شهرداری ۶۰۰ تن قیر رایگان از طریق سازمان شهرداری‌های کشور تخصیص داده شده است که تحول چشمگیری در معابر سطح شهر ایجاد می‌کند.

ریاحی ادامه داد: تکمیل و بهره‌برداری از کمربند شمالی بروجن موجب کاهش قابل توجه آسیب‌دیدگی و رفع مشکلات معابر شهر می‌شود، در این راستا مجموعه مدیریت شهری در بروجن به‌ویژه روابط‌عمومی شهرداری در هر زمان آماده پاسخگویی به مردم، فعالان رسانه‌های گروهی و فضای مجازی است.

وی گفت: چنانچه عملیات آسفالت خیابان‌ها به خوبی انجام شود و از آن به خوبی محافظت شود، جذابیت خاصی را به خیابان‌ها، خانه‌ها و مغازه‌ها می‌بخشد، به همین دلیل است که طراحان و مهندسان با استفاده از خلاقیت خود تغییرات جالبی را در رنگ و الگوی آسفالت‌کاری پدید آورده‌اند.

به گزارش ایمنا، شهر بروجن مرکز شهرستان بروجن در استان چهارمحال‌وبختیاری است.

کد خبر 642523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.