چشم‌روشنی انقلاب اسلامی ایران به شهدا است

فرماندار نجف‌آباد گفت: چشم‌روشنی انقلاب اسلامی ایران به شهدا است تا امروز کشور بر قله بلند بتابد و چشم دشمن را کور کند. شهرستان نجف‌آباد با داشتن علمای برجسته، شخصیت‌های علمی رتبه بالا که آمار آن‌ها کم نیست، در زمینه رشد معنوی و تربیتی شهرستان تأثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی مباشری امروز _دوشنبه یکم اسفندماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به پنجم اسفندماه روز حماسه و ایثار شهر نجف‌آباد، اظهار کرد: این برنامه به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان و روز حماسه و ایثار شهرستان تشکیل شده است که به همین مناسبت برنامه‌هایی در سطح شهرستان نجف‌آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: در عملیات خیبر سال ۶۲، ۳۳۳ نفر از عزیزان در شهرستان نجف‌آباد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که ۲۰۵ نفر از آن‌ها پنجم اسفندماه بر دوش مردم غیور و همیشه در صحنه نجف‌آباد تشییع شدند، به همین دلیل روز پنجم اسفند را روز حماسه و ایثار و شهادت نام‌گذاری کرده‌اند و هرساله در این هفته فرهنگی برنامه‌هایی برگزار می‌شود که امسال به دلیل گسترده بودن برنامه‌ها برای ۱۰ روز برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار نجف‌آباد تصریح کرد: ستادی در شهرستان نجف‌آباد تشکیل شد و دستگاه‌های مختلف و شهرداران برای روز حماسه و ایثار و شهادت و این هفته فرهنگی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادند، از این رو بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در این مدت اجرایی می‌شود.

وی گفت: ازآنجاکه این ایام مصادف با شهادت شهدا و پنجم اسفند روز حماسه و ایثار شهادت است، باید بیشتر موضوع شهید و شهادت را برجسته کنیم و یاد شهدا باشیم، چراکه دشمن درصدد است نام شهید را از ما بگیرد.

مباشری افزود: شهرستان نجف‌آباد از زمان پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و وقایعی که تاکنون رخ داده تا نظام پابرجا بماند، شهدایی را تقدیم کرده، این در حالی است که دشمن قصد دارد این برجستگی را از ما بگیرد.

وی اضافه کرد: از همان روزی که واقعه عاشورا به وقوع پیوست دشمن درصدد بود، واقعه کربلا را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد، اما امروز که عاشورای حسینی ماندگار است، اقدامات روشنگرانه و تبیینی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) از همان زمان آغاز و در بند اسارت نیز ادامه پیدا کرد تا امروز که یاد شهدا زنده است.

فرماندار نجف‌آباد گفت: چشم‌روشنی انقلاب اسلامی ایران به شهدای عزیز است تا امروز کشور بر قله بلند بتابد و چشم دشمن را کور کند، شهرستان نجف‌آباد با داشتن علمای برجسته، شخصیت‌های علمی بالا رتبه که آمار آن‌ها کم نیست، در زمینه رشد معنوی و تربیتی شهرستان تأثیرگذار بوده است و امروز این شهرستان را به عنوان شهرستان برجسته در حوزه علم، ایثار، شهادت، صنعت و جهاد به تمام معنا معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در نقشه استان اصفهان به روشنی می‌بینیم که داشته‌هایی از گذشتگان به‌جا مانده است که در این هفته فرهنگی باید این داشته‌ها را به نسل‌های جدید یادآوری کنیم، زیرا نجف‌آباد گذشته افتخارآمیزی داشته است.

مباشری افزود: برنامه‌های مناسبی در هفته فرهنگی در سطح شهرستان نجف‌آباد برنامه‌ریزی شده است، همچنین برنامه‌ای به مدت ۱۰ شب در حسینیه حضرت فاطمه (ع) برنامه‌ریزی شده که برنامه شاخص کشوری است، در پایان هفته نیز اجلاسیه استانی نماز دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد برگزار خواهد شد.

کد خبر 642521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.