وحدت امت اسلام؛ شرط پیروزی آرمان فلسطین

«بعضی از ما مسلمان‌ها گنجینه‌های بعثت را نمی‌شناسیم، در حالی‌که تاسی به بعثت امکان‌پذیر است و می‌توانیم با رجوع به گنجینه‌های آن، ضعف‌های دنیای اسلام را برطرف کنیم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا و بر اساس یادداشتی که سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل بین‌الملل در مورد «تاکید رهبر معظم انقلاب در روز مبعث پیامبر اعظم (ص) بر گنجینه‌های بعثت نبی اعظم» در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده است: «بعثت نبی اعظم (ص) بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که خداوند متعال به مجموع بشریت عنایت کرده است.

علت هم این است که بعثت حامل گنجینه‌هایی برای بشر است که است که این گنجینه‌ها تمام‌نشدنی است.

این گنجینه‌ها می‌تواند سعادت بشر را در زندگی خود در همین دنیا تا قبل از آخرت تأمین کند.

معظم‌له در مورد این گنجینه‌ها با این سوال آغاز نمودند که؛ این گنجینه‌ها چه چیزهایی است؟

۲) توحید و نفی عبودیت غیر خدا

عبودیت خدا بشر را از بردگی و بندگی دیگران خلاص می‌کند. گرفتاری بشر، اسیر بودن در چنگ دیگران است.

۲ ) تزکیه جامعه و انسان از انواع فسادهای اخلاقی

یُزَکّیهِم؛ یعنی پاکی و دوری از پلیدی

۳) تعلیم کتاب و زندگی را تحت اداره هدایتِ الهی قرار دادن

وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتاب؛ یعنی آموزش سبک زندگی

۴) تعلیم حکمت و اداره جامعه با عقل، خردمندی و فرزانگی

یُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَ الحِکمَة؛ یعنی در نظر گرفتن مصالح و مفاسد و انجام اقدامات حکیمانه.

۵ ) تعلیم استقامت برای رسیدن به مقصود

فَاستَقِم کَما اُمِرتَ وَ مَن تابَ مَعَک؛ این همان نقطه کلیدی است که پیامبر را به موفقیت رساند و امروز جامعه بزرگ اسلام در سراسر عالم به آن نیاز مبرم دارد.

۶ ) قسط و عدالتِ بدون تبعیض، اداره زندگی با قسط توسط خود بشر

لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط؛ در واقع گمشده جامعه بشر امروز همین نبود قسط و عدالت است که همه مکتب‌های بشری ادعای آن را دارند، در همین یک جمله کوتاه نهفته است،

۷ ) سخت بودن و غیر قابل نفوذ بودن در مقابل بدخواهان

اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار؛ در واقع این جمله الهی که از بعثت و قرآن محمدی می‌توان آموخت، اکسیر شفابخش امروز جامع اسلامی است.

«اَشِدّاء» به معنای شدت عمل نیست. «اَشِدّاء» یعنی سخت بودن، محکم بودن، غیر قابل نفوذ بودن؛ که متأسفانه واقعیت آن در بعضی از سران کشورهای اسلامی وجود ندارد.

۸) مهربانی و صمیمیتِ بین افراد جامعه

رُحَمآءُ بَینَهُم؛ این فرمان صریح بعثت است که در میان ما مسلمان‌ها باید به اجرا درآید و اگر اینچنین شد، دیگر مصیبت‌ها و نابسامانی مسلمان‌ها به حداقل می‌رسد.

۹ ) کناره‌گیری از طغیانگران و اشرارِ عالم

اِجتَنِبُوا الطّاغوت؛ در واقع بعثت برای مبارزه با طاغوت درونی و بیرونی به وجود آمد، حال متأسفانه مسابقه رابطه با طاغوت و بدتر آن مسابقه جلب توجه طاغوت گریبان عده‌ای از سران و مقامات کشورهای اسلامی را گرفته است.

۱۰ ) آخرین پیام بعثت از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رهایی از جهل و تعصب بود که این موضوع نیز متأسفانه در جامعه اسلامی به وفور دیده می‌شود؛ در واقع به جای همدلی دائم صحبت از تعصبات جاهلی به میان می‌آید.

معظم‌له بعد از برشماری این پیام‌های روشن و عزت بخش بعثت در جمع‌بندی فرمودند:

بعضی از ما مسلمان‌ها این گنجینه‌ها را اصلاً نمی‌شناسیم؛

بعضی از ما آن را انکار می‌کنیم، کفران می‌کنیم این هدیه‌های عظیم الهی را؛

بعضی از ما به آنها افتخار می‌کنیم منتها عمل نمی‌کنیم.

نتیجه این است که دنیای اسلام دچار این‌ها می‌شود:

تفرقه

عقب‌ماندگی

ضعف علمی و عملی

معظم‌له برای اینکه به همگان بگویند تاسی به بعثت امکان‌پذیر است، این نکته را اضافه کردند که ما می‌توانیم با رجوع به گنجینه‌های بعثت، ضعف‌های دنیای اسلام را برطرف کنیم.

وحدت در جهان اسلام رمز پیروزی و موفقیت بوده و خواهد بود، مهم‌ترین کلید واژه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) وحدت کلمه بود؛ وحدت کلمه بود که انقلاب اسلامی را از دست طاغوت ایران و شیطان بزرگ نجات داد، وحدت بود که ملت ایران را در دفاع هشت ساله به پیروزی رساند، وحدت بود که ۴۴ سال انقلاب اسلامی در میان امواج پرتلاطم به نقطه ثبات رسانده است، وحدت بین تعدادی جوامع اسلامی بود که تروریست داعش را مضمحل کرد و وحدت و همدلی بین مسلمانان می‌تواند غده سرطانی صهیونیست را از ممالک اسلامی بیرون کند و پیروزی آرمان فلسطین را به دنبال داشته باشد.»

کد خبر 642495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.