آکسفورد؛ رهبر اقدامات کربن‌صفر خالص در انگلستان

شورای شهر آکسفورد انگلستان از انتخاب شدن این شهر به‌عنوان رهبر کربن‌صفر خالص در سراسر کشور به‌واسطه پروژه نوآورانه جدید آن در زمینه تغییرات آب‌وهوایی خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر آکسفورد اعلام کرد که این شهر در مبارزه با تغییرات اقلیمی عنوان رهبر «کربن‌صفر خالص» را به‌دست آورد و موفق به دریافت بودجه ۷۵ هزار پوندی دولتی شد تا سریع‌تر و راحت‌تر به‌سوی کربن‌صفر شدن پیش برود.

شورا یادآوری کرد هدف این بود که تا سال ۲۰۴۰ انتشار کربن در آکسفورد صددرصد صفر شود، اما با اکتساب عنوان جدید، دولت برای این شهر ضرب‌الاجلی قانونی تعیین کرده است که مطابق با آن باید ۱۰ سال زودتر به هدف یادشده دست یابد.

شورای شهر آکسفورد یکی از ۳۰ شورای انگلیسی است که در صندوق برنامه کربن‌صفر خالص شهر به‌عنوان بخشی از برنامه تحقیقات و نوآوری سراسر انگلستان عملکرد موفقی داشته است. پیشنهاد موفقیت‌آمیز این شورا شامل ایجاد یک "مرکز ارائه چندخدمتی واحد" جدید است که در عین تقویت زنجیره تأمین محلی، تمام خدمات و مواد موردنیاز برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های سراسر شهر را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد؛ پس از بررسی توسط دولت مرکزی انگلستان و برآورد هزینه‌ای بالغ بر ۷۴ هزار و ۹۱۱ پوند، این پیشنهاد موفق به دریافت بودجه صندوق فوق‌الذکر شد.

مرکز ارائه چندخدمتی واحد یا یک‌جا، اداره‌ای دولتی است که در آن خدمات متعددی ارائه می‌شود و به مشتریان این امکان را می‌دهد تا به این خدمات در یک مکان متمرکز به جای مکان‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

آکسفورد؛ رهبر اقدامات کربن‌صفر خالص در انگلستان

شورا اعلام کرد این پیشنهاد تحت رویکرد نوآورانه "انطباق با آینده" ارائه شده است که شامل استفاده از فناوری‌ها و طراحی‌های هوشمند به‌گونه‌ای ساده برای کسب‌وکارها و ساکنان می‌شود تا بتوانند برای کمک به کاهش مصرف انرژی و تأثیر تغییرات آب‌وهوایی تغییراتی ایجاد کنند.

کمک‌هزینه دریافتی به شورای شهر کمک می‌کند تا به مطالعات امکان‌سنجی بپردازد که به آکسفورد کمک می‌کند با پرداختن به چالش‌های خاص موجود برای پروژه‌های تجاری، صنعتی و داخلی، همچنین بررسی مسائل مربوط به برق، گرما، جابه‌جایی و تولید، برداشت و مصرف محصولات، گام‌های بعدی خود را برای دست‌یابی به هدف کربن‌صفر شدن خالص بردارد.

شورای شهر آکسفورد تاکید کرده است از آنجا که ۶۰ درصد از ردپای کربن کلی شهر را ساختمان‌ها تشکیل می‌دهد، یکی از حوزه‌های خاص مورد تمرکز شورا مقاوم‌سازی ساختمان‌های متنوع آکسفورد است.

شورای شهر آکسفورد که دارای موفقیت‌های نوآورانه و چشمگیری در مسیر دست‌یابی به هدف بلندپروازانه کربن‌صفر شدن خالص است، در این مسیر از پشتیبانی چندین مرکز دولتی و غیردولتی از جمله دانشگاه آکسفورد نیز بهره‌مند خواهد شد.

آکسفورد؛ رهبر اقدامات کربن‌صفر خالص در انگلستان

کد خبر 642458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.