افزایش ۴۵درصدی بارش‌ها در سال زراعی

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به میانگین بارش‌های سال زراعی گفت: میانگین وزنی بارش‌ها در استان اصفهان تا امروز ۱۱۴ میلی‌متر بوده که نسبت‌به میانگین بلندمدت حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا خورشیدی امروز _ یکشنبه سی‌ام بهمن _ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی، با اشاره به میانگین بارش‌های سال زراعی اظهار کرد: میانگین وزنی بارش‌ها در سطح استان اصفهان تا امروز ۱۱۴ میلی‌متر بوده که نسبت‌به میانگین بلندمدت حدود ۴۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها نسبت‌به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است، افزود: افزایش بارش در مناطق جنوبی و مرکزی بیشتر محسوس بوده است که به‌صورت تقریبی حدود صددرصد افزایش داشته است. همچنین برای مناطق غربی حدود ۵۰ درصد افزایش بارش را شاهد بودیم و در مناطق شرقی و شمالی تغییر محسوسی را شاهد نبودیم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی برای یک ماه آینده تصریح کرد: در یک ماه آینده به‌ویژه نیمه دوم اسفند، بارش‌های مطلوبی را شاهد خواهیم بود. در هفته دوم اسفند، بارش‌ها دوباره آغاز می‌شود و در مناطق غربی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: شدت و مقدار بارش‌ها در یک ماه آینده مناسب است و تا فروردین‌ ادامه خواهد داشت. از آنجایی که برف زیادی در سطح مناطق غربی استان باریده است، در ماه‌های آینده شاهد ذوب برف‌ها خواهیم بود. ازاین‌رو باید مدنظر داشته باشیم که در زمان ذوب برف‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیرها و رودخانه‌ها وجود دارد.

خورشیدی گفت: در روزهای عید و فروردین‌ بارش‌های خوبی را شاهد خواهیم بود که در سطح استان اصفهان از آن بهره‌مند خواهیم شد.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر ادامه داد: بسیاری از مناطق ازجمله مناطق جنوبی بارش‌های خوبی داشتند. برای مثال، بارش سال زراعی در سمیرم ۳۲۴ میلی‌متر بوده است، اما در راستای بارش‌های اخیر (از بیست‌وسوم تا بیست‌وهفتم بهمن‌ماه) ۲۳۳ میلی‌متر بارش را شاهد بودیم. اکنون بارش زراعی در سمیرم به حدود ۵۰۰ میلی‌متر رسیده است. همچنین شهر اصفهان بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارش دریافت کرده است.

کد خبر 642436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.