بودجه ۱۴۰۲ شهرداری کاشان در شورای اسلامی شهر تصویب شد

بودجه شهرداری کاشان پس از یک ماه بررسی و جلسات کارشناسی متعدد، با اولویت حمل‌ونقل و ترافیک، در شورای اسلامی شهر تصویب شد.

حسن بخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بودجه شهرداری کاشان پس از یک ماه بررسی و جلسات کارشناسی متعدد، با اولویت حمل‌ونقل و ترافیک، در شورای اسلامی شهر تصویب شد.

وی افزود: بودجه تلفیقی شهرداری و سازمان‌های تابعه ۱.۹۲۳.۵ میلیارد تومان و بودجه داخلی شهرداری و سازمان‌های تابعه موضوع ماده ۵۴ قانون شهرداری ۱.۸۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

شهردار کاشان تصریح کرد: در این میان، سهم هریک از ماموریت‌های شش‌گانه شهرداری شامل کالبدی و شهرسازی، محیط‌زیست و خدمات شهری، ایمنی و مدیریت بحران، حمل‌ونقل و ترافیک، خدمات مدیریت و اجتماعی و فرهنگی به ترتیب ۹۱.۵، ۳۷۰.۴، ۴۴.۳، ۶۵۱.۹، ۳۶۲.۲ و ۷۹.۶ میلیارد تومان است.

وی درباره بودجه مصارف سازمان‌های تابعه موضوع ماده ۵۴ اضافه کرد: این بودجه شامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به ترتیب برابر با ۱۱۰، ۳۰ و ۴۰ میلیارد تومان است.

بخشنده اضافه کرد: بودجه سازمان‌های موضوع ماده ۸۴ نیز شامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، سازمان مشاغل و فراورده‌های کشاورزی، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان آرامستان‌ها به ترتیب برابر ۸۰، ۳۵، ۴۴.۵ و ۳۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه از بودجه ۱,۸۰۰ میلیارد تومان شهرداری و سازمان‌های تابعه موضوع ماده ۵۴، ۱,۰۸۰ میلیارد تومان به هزینه‌های عمرانی مربوط است، گفت: ۷۲۰ میلیارد تومان مابقی نیز به هزینه جاری مربوط است که نسبت ۶۰ درصد بودجه عمرانی به ۴۰ درصد بودجه جاری را نشان می‌دهد.

شهردار کاشان با بیان اینکه در راستای پرداخت دیون قطعی سنواتی مبلغ جالب توجهی اعتبار در قالب بودجه عمرانی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این اعتبار اختصاص‌یافته برای سال آینده ۲۰۷ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به بودجه ۳۷۰ میلیارد تومانی ماموریت‌های خدمات شهری و محیط‌زیست، افزود: این بودجه در زمینه نگهداشت شهر شامل تنظیف، نگهداشت فضای سبز و سایر هزینه‌های مربوط به این حوزه در نظر گرفته شده است.

بخشنده با تاکید بر اینکه بیشترین بودجه شهرداری در سال آینده به ماموریت‌های حوزه حمل‌ونقل و ترافیک با مبلغ ۶۵۱ میلیارد مربوط است، اضافه کرد: از این مقدار، مبلغ ۱۵۲ میلیارد تومان برای تملک و آزادسازی جهت توسعه معابر، ۱۶۱.۷ میلیارد تومان برای زیرسازی و آسفالت معابر و مابقی برای فعالیت‌های توسعه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 642406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.