«مهارت نرم» در آینده‌پژوهی نقش ویژه دارد

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: زمانی که شخصی قصد دارد در زمینه آینده‌پژوهی فعالیت کند با توجه به شرایط این حوزه، قطعاً به سطوح بالایی از مهارت‌های نرم نیاز خواهد داشت.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت یادگیری مهارت‌های نرم در حوزه آینده‌پژوهی، اظهار کرد: به‌طورکلی یکی از مؤلفه‌های اصلی حوزه آینده‌پژوهی، یادگیری صحیح مهارت‌های نرم است.

وی افزود: زمانی که شخصی قصد دارد در زمینه آینده‌پژوهی فعالیت کند با توجه به شرایط این حوزه، قطعاً به سطوح بالایی از مهارت‌های نرم نیاز خواهد داشت.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: در شرایطی که قصد داریم برای رخ‌دادهای احتمالی آینده برنامه‌ریزی و استراتژی تدوین کنیم و در شرایطی که اطلاعات کافی و دقیقی نسبت به آینده نداریم، درصورتی‌که از مهارت‌های نرم به میزان مطلوبی برخوردار نباشیم موفق نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: در حوزه تخصصی آینده‌پژوهی، یکی از مهارت‌هایی که دانشجویان فرامی‌گیرند و بسیار کاربردی است، همین مهارت‌های نرم است.

صفریان با اشاره به اینکه مهارت نرم مدرک به‌خصوصی ندارد، گفت: یادگیری مهارت‌های نرم نیازمند مدرک به‌خصوصی نیست و هر شخصی می‌تواند با هر شغل یا رشته تحصیلی اقدام به یادگیری این نوع از مهارت‌ها کند.

وی افزود: به‌طورکلی هر شخصی با هر مدرک و در هر جایگاه شغلی می‌تواند، مهارت نرم را تعلیم ببیند و نمره مطلوبی در این زمینه کسب کند.

این پژوهشگر حوزه مهارت‌های نرم در همین رابطه ادامه داد: مهارت‌های نرم در هیچ مرکز آموزشی یا حتی دانشگاهی تدریس نمی‌شود و هر شخص با توجه به عملکرد خود می‌تواند به درجه‌ای از مهارت‌های نرم دست‌یابد.

کد خبر 642392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.