۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
 قرآن کتاب زندگی است

رییس دانشگاه اصفهان گفت: قرآن کتاب زندگی و یک منبع فرازمانی و فرامکانی است که بیش از پیش باید به آن توجه کرد و از آموزه‌های آن بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین هرسیج امروز یکشنبه-سی‌ام بهمن‌ماه- در آیین افتتاح نمایشگاه ویژه قرآن و نسخ خطی کلام وحی در دانشگاه اصفهان، با تقدیر از معاونت فرهنگی، گروه قرآن و حدیث این مرکز آموزش عالی در برپایی این نمایشگاه اظهار کرد: آشنایی هر چه بیشتر با قرآن، زمینه ساز شناخت هویت است.

وی افزود: امروز شاهد رفتارهای ناشایستی در مورد این کتاب آسمانی هستیم و با وجود این حجم از تخریب، تحریف، آتش‌زدن و حتی تفاسیر مختلف اسلام سریع‌ترین دین از لحاظ گسترش و فراگیر شدن، است همچنین روز به روز بر محبوبیت پیامبر اعظم (ص) افزوده می‌شود.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در عظمت قرآن همین بس که بسیاری از انسان‌ها فقط با خواندن آیات آن مسلمان شده‌اند، اظهار کرد: در طول تاریخ شاهد هستیم که حتی انجیل نیز تحریف شد، اما قرآن به گونه‌ای است که هر فردی براساس ظرفیت خود بخشی از آن را می‌فهمد و به درک حقایق پی می‌برد.

وی با اشاره به اینکه امروز برای حل مشکلات راهی غیر از بازگشت به قرآن، معارف و آموزه‌های نورانی آن نداریم پیشنهاد کرد: گروه قرآن و حدیث دانشگاه اصفهان سنت‌های قرآن را شناسایی و معرفی کند چرا که قرآن مایه عبرت آموزی است و اگر خواهان رستگاری باشیم، باید از فراز و فرود امت‌های گذشته درس بگیریم.

هرسیج ادامه داد: مشکل اصلی بشر در طول تاریخ همین تمیز دادن میان حق و باطل است. باید بدانیم جزو کدام گروه هستیم و فردی که اهل قرآن و سیره اهل بیت (ع) باشد، می‌تواند حق و باطل را در هر زمان و دورانی تشخیص دهد.

 قرآن کتاب زندگی است

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که پس از انقلاب شاهد آن بودیم نظریه‌های وارداتی بود که ما نیز براساس آنها در مراکز دانشگاهی و علمی پیش رفتیم، اما دیدیم این مشکلات به نام دین تمام شد.

رییس دانشگاه اصفهان با تاکید بر اینکه نسخه‌های وارداتی برآمده از هویت ما نیستند، اظهار کرد: نباید مسئله و موضوع مربوط به خودمان را با کپی کاری از دیگران دنبال کنیم، شاید تفهیم این موضوع با مثال بهتر باشد؛ فکر کنید درختی را که مناسب اقلیم بیابانی و کویر است در مازندران بکاریم و انتظار رشد داشته باشیم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه در دانشگاه‌ها شاهد غفلت از این مهم هستیم و مدام همان نظریات و دیدگاه‌های دیگران را تکرار می‌کنیم.

هرسیج با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن افزود: قرآن کتاب زندگی و یک منبع فرازمانی و فرامکانی است که بیش از پیش باید به آن توجه کرد و از آموزه‌های آن بهره برد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه قرآن به مناسب عید بزرگ مبعث در محل موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان افتتاح شد. علاقه‌مندان به بازدید از این مجموعه می‌توانند از امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن‌ماه_ تا دهم اسفندماه از نمایشگاه قرآنی دیدن کنند.

کد خبر 642349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.