ورود ارز به کشور با کمک ظرفیت‌های جهانی صنعت بیمه

نایب‌رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان گفت: بیمه می‌تواند ریسک را در فضای جهانی توزیع کند؛ درواقع شرکت‌های بیمه هم در معرض ریسک قرار می‌گیرند که توزیع با مکانیسم بیمه اتکایی می‌تواند این مشکل را حل کند و با کمک از ظرفیت‌های جهانی، موجب ورود ارز به کشور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا سمائی امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن‌ماه_ در چهارمین نشست سالانه انجمن مالی ایران اظهار کرد: همه ما در طول زندگی با ریسک‌های مختلفی مواجه هستیم که برای مدیریت آن، روش‌های مختلفی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: تکنیک اصلی و روش علمی برای کنترل ریسک، انتقال ریسک است و شرکت‌های بیمه مراجعی هستند که با این اقدام، ریسک فعالان اقتصادی را با ظرفیت خود کنترل می‌کنند.

نایب‌رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان ادامه داد: کسانی که در معرض ریسک هستند، برای آن که سرمایه خود را قفل نکنند، در کنار هم جمع می‌شوند و با پرداخت یک حق سرانه خودشان را بیمه می‌کنند تا اگر اتفاقی رخ داد از طرفیت صنعت بیمه استفاده کنند.

سمائی تصریح کرد: صرف‌نظر از کارکرد حفظ سرمایه ملی و تأمین امنیت مالی، صنعت بیمه وظایف دیگری برعهده دارد که در یکی از این موارد، در کنار جبران خسارت منابع مالی سرشاری که وجود دارد، تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌ها است.

وی با بیان اینکه بیمه این تضمین را به هر سرمایه‌گذاری می‌دهد که ریسک‌ها را به خود منتقل کند، افزود: بیمه به عنوان یک ضامن می‌تواند به سرمایه‌گذار کمک کند تا اگر حادثه رخ داد منابع مالی که بانک در اختیار او قرار می‌دهد، از بین نرود.

نایب‌رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان با اشاره به ورود صنعت بیمه به حوزه تبلیغات، گفت: صنعت بیمه با شرکت در حوزه تبلیغات می‌تواند اعتماد عمومی که دارد را در حوزه فروش در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

سمائی با بیان اینکه موازنه ارزی از دیگر نقش‌های بیمه است، افزود: بیمه می‌تواند ریسک را در فضای جهانی توزیع کند، درواقع شرکت‌های بیمه هم در معرض ریسک قرار می‌گیرند که توزیع با مکانیسم بیمه اتکایی می‌تواند این مشکل را رفع کنند و با کمک از ظرفیت‌های جهانی، باعث ورود ارز به کشور شود.

وی اظهار کرد: براساس قوانین سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه می‌توانند به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کنند؛ از دیگر کمک‌های صنعت بیمه این است که می‌تواند قدرت مالی سرمایه‌گذاران را افزایش دهد تا منابع مالی که دارند صرف فعالیت‌های اقتصادی شود.

نایب‌رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان اصفهان با اشاره به اهمیت توزیع نسبی هزینه‌ها، گفت: در هر فعالیتی افراد مختلفی نقش دارند و اگر حادثه رخ دهد، بار مالی به جامعه وارد می‌شود اما بیمه می‌تواند با توزیع حق بیمه، موجب شود تا تنها به یک فعال اقتصادی فشار وارد نشود.

سمائی با بیان اینکه صنعت بیمه می‌تواند تسهیل‌کننده فعالیت اقتصادی از طریق کاهش ریسک سرمایه‌گذاری باشد، افزود: امروز اقتصاد کشور، در یکی از مهم‌ترین برهه‌ها قرار دارد که هدایت سرمایه‌گذاری به سمت تولید می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی گفت: از مجموع ۳۴ شرکت صنعت بیمه بخش عمده آن‌ها در بازار سرمایه حضور دارند و به این شکل به بازار سرمایه کمک می‌شود؛ ضمن اینکه در کنار حمایت‌هایی که صنعت بیمه دارد، می‌تواند خودش هم در سرمایه‌گذاری نقش‌آفرین باشد.

کد خبر 642314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.