تائید طرح توسعه منطقه بدون استفاده لندن

«کمدین هایلاین» که یک طرح پیشنهادی برای احداث پارکی مرتفع بر فراز یکی از خطوط راه‌آهن بدون استفاده لندن انگلستان بود، بالاخره پس از سال‌ها مجوز اجرا گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پارک خطی جدید از باغ‌های کمدین (Camden) آغاز خواهد شد و به خیابان رویال کالج در نزدیکی قطب راه‌آهن کینگز کراس، به عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز حمل‌ونقل پایتخت بریتانیا، منتهی خواهد شد. این پارک یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن بدون استفاده به‌جامانده از دوران ویکتوریا را به مسیری بسیار زیبا برای تردد پاک تبدیل خواهد کرد، ضمن این‌که فضای سبز شگفت‌انگیزی را در بر خواهد گرفت.

مدیران لندن ادعا کرده‌اند که مزایای اقتصادی حاصل از احداث این پارک برای شهر ۱۰.۹ میلیون پوند خواهد بود، ضمن این‌که مناطق مختلف شهر در امتداد طول ۱.۲ کیلومتری پارک به یکدیگر پیوند داده می‌شود.

تائید طرح توسعه منطقه بدون استفاده لندن

کمدین هایلاین سه بخش اصلی را در بر می‌گیرد که ورودی آن‌ها از یک سو به خیابان یورک و از سوی دیگر در شمال پارک واقع خواهد شد. هر بخش از پارک، فضاهای مخصوص به خود را دارد که شامل زمین‌های بازی برای کودکان، اتاقی برای آموزش و مکان‌هایی برای استراحت خواهد بود. در واقع، هر بخش از پارک، بسته به منطقه‌ای که در نزدیکی آن قرار می‌گیرد، ویژگی‌هایی متفاوت با دیگری خواهد داشت، با این حال همه دارای فضاهایی برای سرگرمی کودکان و بزرگسالان است. علاوه بر این، بخش‌های مختلف پارک بالکن‌هایی را در بر می‌گیرد که امکان پیوند پارک را به خیابان‌های زیرین خود برای تسهیل تردد مردم فراهم می‌آورد.

صادق خان، شهردار لندن ادعا کرده است که تمام مراحل احداث کمدین هایلاین با بهره‌گیری از نوآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیک انجام خواهد شد تا این پارک علاوه بر کمک به افزایش پایداری شهری، به عنوان مکانی جذاب برای حضور مردم و تشویق آن‌ها به اتخاذ تردد سبز به منظور رسیدن به مناطق اطراف عمل کند.

معماران هزینه لازم برای تکمیل این پروژه را ۱۴ میلیون پوند برآورد کرده‌اند و مدعی شده‌اند منافع اقتصادی و غیراقتصادی حاصل از احداث این پارک برای شهر بسیار بیشتر از هزینه استفاده شده خواهد بود.

تائید طرح توسعه منطقه بدون استفاده لندن

کد خبر 642279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.