برای تأمین بودجه باید به سمت دوام درآمدها حرکت کنیم

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری با توجه به حجم گسترده خدمات، نیاز به هزینه‌کرد روزانه و تأمین درآمدهای ثابت و پایدار دارد، بر این اساس باید به سمت دوام درآمدها برای تأمین بودجه پیش برویم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود حیدری امروز _یکشنبه سی‌ام بهمن_ در جلسه تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان جهان‌شهری با ریشه و بسیار قوی و غنی در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده که از دیرباز زبانزد شهرهای کشور است، در واقع شهر اصفهان به نوعی در اکثر زمینه‌ها به عنوان الگویی برای دیگر شهرها تلقی می‌شود، لذا در مسیر خدمت در سازمان مشارکت‌ها این مهم مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: جهان‌شهر نامی اصفهان، نمونه‌های بی‌نظیری در خلاقیت فرهنگی و اقتصادی داشته است، بنابراین در راستای «اصفهان من، شهر زندگی» باید به نحوی اقدام کنیم که شاهد افزایش مشارکت‌های مردمی در عرصه توسعه آن باشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: اگر مردم در برنامه‌های شهری مشارکت داشته باشند، به‌طور حتم دستاوردهای خوبی کسب می‌کنیم، بر این راستا امروز با توجه به دیدگاه مثبتی که شهردار اصفهان و مدیریت شهری دوره ششم در عرصه مشارکت‌های مردمی و بهره‌مندی از آن دارند، می‌توان نوید روزهای خوبی را برای آینده شهر اصفهان متصور بود.

حیدری خاطرنشان کرد: بهره‌مندی مدیریت شهری از نظرات مردم و دیدگاه‌های آنها در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اصفهان، مصداق بارز ادعا و تاکید مدیریت شهری بر جلب مشارکت‌های مردمی است.

وی اظهار کرد: برای تحقق اهداف ترسیم شده در سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، همراهی و همگامی تمام قسمت‌ها، معاونت‌ها و مناطق شهرداری اصفهان را نیاز داریم، لذا امیدواریم با اقدامات این سازمان به اهداف مد نظر این دوره مدیریت شهری برسیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: سازمان سرمایه‌گذاری نقطه اتصال بخش خصوصی به یک دولت محلی به نام شهرداری است، بر اساس آخرین دستاوردهای حوزه سرمایه‌گذاری در ابعاد بین‌المللی، یکی از روش‌های تأمین بودجه، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌ها است.

وی تاکید کرد: شهرداری با توجه به حجم گسترده خدمات، نیاز به هزینه‌کرد روزانه و تأمین درآمدهای ثابت و پایدار دارد، بر این اساس باید به سمت دوام درآمدها برای تأمین بودجه پیش برویم، چراکه هر کجا که وابسته به درآمدهای دولتی بودیم، کار پیشرفت مناسبی نداشته و سرعت آن به صورت اندک است.

حیدری گفت: ایجاد درآمدهای پایدار و تبدیل به درآمدهای ثابت قابل قبول، از محل مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی یک اولویت در مسیر پیش‌رو است.

برای اداره بهتر شهرها چاره‌ای جز حرکت به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نداریم

محمد بابااسماعیلی، مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و اقتصادی نیز در این جلسه اظهار کرد: برای تأمین بودجه بالغ بر ۲۲ هزار میلیاردی شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۲، چاره‌ای جز رفتن به سمت مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نداریم.

وی با اشاره به شرایط پیش‌روی کشور گفت: شهرها برای اداره هرچه بهتر خود چاره‌ای جز حرکت به سمت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و افزایش مشارکت‌ها ندارند.

مشاور و دستیار شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و اقتصادی تصریح کرد: در حال حاضر نهضت خوبی در کشور برای افزایش مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به راه افتاده است که امیدواریم این مهم تداوم یابد.

وی خاطرنشان کرد: امروز همه چیز برای حرکت سریع‌تر سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان فراهم شده است، چرا که در یک‌سال گذشته، بیشتر وقت و انرژی ما برای تأمین، اصلاح و ساماندهی زیرساخت‌های لازم قانونی برای تحقق مشارکت‌ها صرف شد و در حال حاضر با توجه به تأکیدات شهردار اصفهان و شورای اسلامی شهر بستر خوبی در این زمینه فراهم شده است.

کد خبر 642267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.