آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق شهری و روستایی سمیرم

فرماندار سمیرم با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح شبکه‌ها و خطوط ارتباطی در حال انجام است، گفت: خطوط تلفن همراه در بعضی از مسیرهای شهرستان به دلیل وجود دکل‌های مخابراتی در ارتفاعات با مشکلاتی مواجه شده است.

مراد الیاس‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در روزهای گذشته حدود ۲۴۰ میلی‌متر برف و باران در منطقه سمیرم باریده است، از این رو بارندگی‌ها موجب شد در مسیرهای مواصلاتی استان و شهرستان از سمت شهرضا به سمیرم و همچنین مسیر برگشت، با مشکلاتی مواجه شویم.

وی با بیان اینکه با تلاش اداره راهداری، عوامل امدادی، پلیس‌راه، هلال‌احمر، سپاه و ارتش محورهای مواصلاتی بازگشایی شده است، افزود: مسیر گردنه دولت قرین به سمیرم (۳۰ کیلومتر) به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود که اکنون بازگشایی شده است.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه عوامل امدادی در حال تعریض جاده دولت قرین به سمیرم و سمیرم به شهرضا هستند، تصریح کرد: در این محورها تردد انجام می‌شود و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر راه‌های روستایی شهرستان سمیرم بازگشایی شده اما جاده به تعریض نیاز دارد، همچنین روستاهایی در بخش وردشت که مسدود شده بود بازگشایی شده و تنها دسترسی به دو روستا امکان‌پذیر نیست که عوامل راهداری با بولدوزر در حال بازگشایی مسیر آن هستند.

الیاس‌پور گفت: مشکل قطع آب و برق در شهرهای سمیرم، ونک و تعدادی از روستاها ایجاد شد که بخشی از آن‌ها برطرف و حدود ۵۰ پایه برق به دلیل بارش برف سنگین شکسته بود که برق‌رسانی روستاها اکنون انجام شد؛ همچنین مشکل قطعی آب، برق و گاز در هیچ روستایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح شبکه‌ها و خطوط ارتباطی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خطوط تلفن همراه در بعضی از مسیرهای شهرستان سمیرم به دلیل وجود دکل‌های مخابراتی در ارتفاعات با مشکلاتی مواجه شده است، از این رو ابتدا باید با ادوات سنگین مانند بولدوزر مسیرهای آنها بازگشایی شود تا به دکل‌ها دسترسی پیدا کنند و مشکل برطرف شود، همچنین بعضی از گیرنده‌های تلویزیون با مشکل مواجه شده که به زودی برطرف خواهد شد.

فرماندار سمیرم با بیان اینکه از زمان شروع بارندگی‌ها در آبان‌، امکانات راهداری شهرستان آماده به کار شد، گفت: شهرستان سمیرم گسترده است و حدود ۹۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد، از این رو اقدامات توسط راهداری در حال انجام است اما بارش سنگین برف و باران در مناطق پادنای علیا و سفلی موجب شد تا از شهرستان‌های اطراف کمک درخواست کنیم.

وی گفت: از مدیریت بحران استانداری و سایر دستگاه‌ها مانند ارتش، مستقر در شهرستان‌های مجاور مانند شهرضا، مبارکه، دهاقان و لنجان برای اعزام دستگاه و ماشین‌آلات و ادوات و پخش فرآورده‌های نفتی به منطقه درخواست کمک کردیم.

الیاس‌پور گفت: در حال حاضر کارکنان و کارشناسان ادارات خدمات‌رسان، راهداری، اداره ارتباطات و برق در چند منطقه شهرستان مشغول فعالیت هستند تا مشکلات شهروندان منطقه سمیرم برطرف شود.

وی ادامه داد: منازل برخی از شهروندان در بارش‌های اخیر آسیب دید که از طریق بنیاد مسکن و ادارات مربوطه برای تعیین خسارت، بررسی لازم انجام خواهد شد.

فرماندار سمیرم اضافه کرد: بارش برف و باران خسارت‌هایی به بعضی از منازل روستایی و شهرهای ونک، پادنای علیا وارد کرده است، همچنین مسیر روستاهایی در بخش پادنای علیا به دلیل رانش زمین مسدود شده است.

کد خبر 642243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.