برگزیدگان جشنواره ملی شعر حریم ولی در اردبیل تجلیل شدند

اختتامیه جشنواره ملی شعر حریم ولی، با شعرخوانی شاعران منتخب این رویداد در پاسخ به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مقام معظم رهبری در اردبیل برگزار و از شعرای برگزیده، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش ایمنا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل عصر امروز_ شنبه بیست‌ونهم بهمن‌ماه_ در آئین اختتامیه جشنواره ملی شعر حریم ولی در مجتمع فرهنگی ولایت سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل اظهار کرد: اهانت در تاریخ، کار چند طایفه است و نخستین آن، افراد فاقد تربیت و ادب هستند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی افزود: به گواهی تاریخ، امام علی (ع) فرموده بود، دوست ندارم به معاویه و لشکر او فحش داده شود؛ این بینش محصول تربیت نبوی است که در وجود امیرمومنان تجلی یافته و امروز، اخلاق پیغمبر اسلام (ص) ثروت و هویت ما مسلمانان است.

وی اضافه کرد: طایفه دوم که به توهین عادت دارند، انسان‌های فاقد برهان و استدلال هستند و با دست‌های خالی به فحش پناه می‌آورند. طایفه سوم، افراد عصبانی هستند که اختیار خود را از دست می‌دهند و طایفه چهارم نیز آن گروهی هستند که از شدت شکست بد و بیراه می‌گویند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خوشبختانه امروز سنگرها یکی پس از دیگری توسط جریان مقاومت فتح می‌شود و دشمن از سر عصبانیت به فحش و اهانت روی آورده است. البته ما با اجرای این جشنواره نخواستیم دشمن را عددی فرض کنیم، بلکه طبق روایات مستند، امام مثل ستاره می‌تابد و دست اهل توهم هرگز به آن نمی‌رسد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: مرام و فکر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قلب آزادگان دنیا جای گرفته است و این برنامه باشکوه نیز نشان داد که ما نیز دلی سرشار از عشق و ارادت به ساحت مقام‌معظم رهبری داریم.

امیر رجبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل نیز در این جشنواره گفت: ۲۲۶ شعر از ۱۹۸ شاعر از استان‌های مرکزی، قم، کرج، اصفهان، زنجان، گیلان، کردستان، اردبیل و ساوه برای این جشنواره ارسال شده بود که از میان آنها محمد زارعی از دلیجان استان مرکزی، علیرضا اطلاقی از ساوه، رضا یزدانی از قم و یاشار کاظمی از کرج به عنوان شعرای برتر انتخاب شدند.

اضافه کرد: همچنین در این جشنواره علی سلیمانیان از اصفهان، عیسی پاشاپور از استان اردبیل، ناصر اسماعیلی از زنجان، رضا نیکوکار از رشت، میلاد نوری نیا از کردستان و امیرحسین رسولی از اردبیل به عنوان شعرای برگزیده معرفی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مهدی میرزارسول‌زاده، سیدسعید اطهر نیاری و وفا منافی داوران این جشنواره بودند و استاد ولی‌الله کلامی زنجانی شاعر عاشورایی کشورمان نیز به عنوان مهمان ویژه در این جشنواره حضور یافته و شعرخوانی کرد.

همخوانی شاعران عاشورایی، اجرای سرود حماسی با هنرنمایی اعضای دختر و پسر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اردبیل از بخش‌های قابل ذکر این جشنواره بود و در پایان از شاعران برگزیده و منتخب، عوامل برگزاری جشنواره و مربیان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اهدای هدایایی تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، این جشنواره با پیشنهاد دفتر امام جمعه اردبیل و همکاری سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما و برخی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استان اردبیل برگزار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 642141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.