مهدی طارمی، صدرنشین ایجاد بیشترین خلق‌موقعیت در لیگ‌قهرمانان اروپا+عکس

مهدی طارمی در بین بازیکنان حاضر در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا، بیشترین خلق‌موقعیت و شانس‌گلزنی را ایجاد کرده و از این حیث صدرنشین است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دیدارهای باقی‌مانده مرحله یک‌هشتم لیگ‌قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ از روز سه‌شنبه دوم اسفندماه هفته‌جاری آغاز می‌شود و تیم‌های آینتراخت‌فرانکفورت، ناپولی، رئال‌مادرید، لیورپول، پورتو، اینترمیلان، لایپزیش و منچسترسیتی بازی‌های خود را به انجام می‌رسانند.

لیگ‌قهرمانان اروپا به‌مدت سه‌ماه تعطیل بود و پس از آبان‌ماه و انجام بازی‌های جام‌جهانی و برگزاری چند هفته‌ای لیگ‌های اروپایی، هفته گذشته از سر گرفته شد و تیم‌ها به‌دنبال صعود به مراحل بالاتر هستند؛ از طرفی بازیکنان برتر نیز به‌هر بازی چشم دوخته‌اند تا آمار خود را بهبود بخشند و در صدر فهرست برترین‌ها قرار بگیرند.

در همین‌بین، یکی از آمارهایی که به‌ثبت رسیده بیشترین خلق‌موقعیت از جانب بازیکنان است و بازیکنانی که همراه تیم‌شان در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا هستند در این رده‌بندی حضور دارند.

رتبه‌بندی بازیکنان از حیث ایجاد بیشترین خلق‌موقعیت در لیگ‌قهرمانان اروپا (بازیکنانی که در مرحله یک‌هشتم نهایی حضور دارند) بدین ترتیب است:

۱. مهدی طارمی (پورتو)؛ ۶ خلق‌موقعیت

۲. ایوان پریسیچ (تاتنهام)؛ ۵ خلق‌موقعیت

۳. لئون گورتزکا (بایرن‌مونیخ)؛ ۴ خلق‌موقعیت

۴. تانگوی اندومبله (ناپولی)؛ ۴ خلق‌موقعیت

۵. لیونل مسی (پاری‌سن‌ژرمن)؛ ۴ خلق‌موقعیت

ستاره ایرانی تیم فوتبال پورتو پرتغال این شانس را دارد تا حداقل در بازی‌های رفت‌وبرگشت تیمش در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا مقابل اینترمیلان، شانس‌های گلزنی بیشتری برای خود و هم‌تیمی‌هایش خلق کند تا صدرنشین این فهرست باقی‌بماند و چنانچه پورتو توانست با حذف اینترمیلان راهی مرحله‌بعدی شود آمار خود را دست‌نیافتنی‌تر کند؛ ضمن اینکه مهدی طارمی با پنج‌گل در بین بهترین گلزنان یو.سی. ال قرار دارد و دو پاس‌گل نیز به‌ثبت رسانده است.

کد خبر 642117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.