میانگین بارش کشور ۱۰ درصد کمتر از نرمال است

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد با وجود جبران ۶۰ درصد از کم بارشی پاییز در زمستان، در حال حاضر میانگین بارش کشور حدود ۱۰ درصد کمتر از نرمال بوده و همچنان بارش‌ها در ۲۵ استان منفی است.

به گزارش ایمنا، براساس اعلام سازمان هواشناسی، در حالی بارش‌های پاییز امسال در کشور ۴۰ درصد کمتر از نرمال بود که بارندگی‌های «فرانرمال» دو ماه نخست زمستان سبب شد تا حدود ۶۰ درصد از این کسری جبران شود.

میانگین بارش کشور از ابتدای سال زراعی یعنی اول مهرماه تاکنون حدود ۱۱۰ میلی متر بوده که ۷۴ میلی متر آن از ابتدای زمستان تا ۲۶ بهمن دریافت شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در حال حاضر میانگین بارش کشور حدود ۱۰ درصد کمتر از نرمال است و وضعیت بارندگی‌ها در ۲۵ استان منفی است.

کسری بارش به کدام استان‌ها تعلق دارد؟

بیشترین میزان کسری بارش کشور تا این موقع از سال زراعی با مقدار ۱۷۳.۶ میلی متر مربوط به گیلان است. پس از آن استان‌های مازندران با ۱۱۷، گلستان ۷۹ و قزوین با ۷۰ میلی متر کسری بارش نسبت به شرایط نرمال مواجه اند.

این شرایط در حالی است که میزان بارش‌ها در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰، بوشهر ۱۱۴ و چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰۵ میلی متر بیشتر از نرمال بوده است.

بارندگی‌های تهران اگرچه از ابتدای زمستان تاکنون در محدوده نرمال بوده، اما کم بارشی گسترده پاییز سبب شده تا میانگین بارش استان از ابتدای سال زراعی تاکنون حدود ۴۰ درصد کمتر از نرمال باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 642034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.