صدور پروانه ساخت چندین‌طبقه در یک روستای شمیرانات!

رییس اداره بازرسی فرمانداری شمیرانات گفت: حسب گزارشات مردمی واصله مبنی بر صدور پروانه ساختمانی ۱۲ طبقه در یکی از روستاهای بخش رودبارقصران، در همان ابتدای کار جلوی عملیات ساختمانی را گرفتیم.

به گزارش ایمنا، امیر بهزادی‌مقدم اظهار کرد: اوایل آذر ماه سال جاری حسب گزارشات مردمی واصله مبنی بر صدور پروانه ساختمانی ۱۲ طبقه در یکی از روستاهای بخش رودبارقصران این موضوع در اولویت کاری قرار گرفت و با بررسی و هماهنگی با بخشداری رودبارقصران صحت موضوع تایید شد و در همان ابتدای کار جلوی عملیات ساختمانی را گرفتیم.

وی گفت: پس از بررسی پرونده ساختمانی به همراه همکاران دفتر فنی و تشکیل جلسه با صادر کنندگان پروانه متوجه شدیم که این پروانه ساختمانی خارج از ضوابط طرح هادی روستا بوده و با قوانین ساختمانی روستا مغایرت دارد.

رییس اداره بازرسی فرمانداری شمیرانات خاطرنشان کرد: پس از اتمام تحقیقات، بررسی‌ها و تکمیل گزارشات، این پرونده از طرف بازرسی فرمانداری شهرستان شمیرانات به دستگاه قضایی ارسال شد و در حال طی کردن مراحل قانونی برای برخورد با عوامل صادر کننده این پروانه است.

بهزادی‌مقدم خاطرنشان کرد: در همین راستا با حضور تقی‌زاده، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران یک جلسه توجیهی برای دهیاران و روسای شوراهای روستا برگزار شد و مطالب مختلفی را نیز مطرح شد.

وی تصریح کرد: اداره بازرسی فرمانداری شهرستان شمیرانات در حریم شهرها و روستاها و بخش‌های تابعه همچنان منتظر گزارشات مردمی در همه زمینه‌ها ازجمله ادارات، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و به مردم این شهرستان اطمینان می‌دهیم که این گزارشات بدون هیچ مماشاتی پیگیری خواهد شد.

رییس اداره بازرسی فرمانداری شمیرانات افزود: رویکرد اداره بازرسی فرمانداری در تخلفات ساختمانی رویکرد پیشگیرانه است و باید در مراحل ابتدایی از ساخت‌وساز غیرمجاز جلوگیری شود.

منبع: فارس

کد خبر 642014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.