تکثیر طبیعی ماهیان در ۷۹ نقطه گیلان انجام می‌شود

مدیرکل شیلات استان گیلان گفت: امسال تکثیر طبیعی در ۷۹ نقطه و سه رودخانه سفید رود، لمیر و خشک رود گیلان انجام می شود همچنین با جلب مشارکت اتحادیه تعاونی صیادان و پره‌های صیادی پیش‌بینی می کنیم ۳۰ هزار مولد در امر تکثیر استفاده شود.

به گزارش ایمنا، کوروش خلیلی اظهار کرد: سال گذشته در ۱۷ نقطه (۱۷ هزار مترمربع) استان گیلان تکثیر به روش طبیعی انجام می‌شد، اما امسال علاوه بر مولدسازی در ۷۹ نقطه استان (۷۹ هزار مترمربع)، بر تکثیر طبیعی تاکید داریم.

وی، هدف‌گذاری شیلات گیلان را افزایش وزن بچه ماهی‌های رهاسازی شده از زیر یک گرم به یک تا سه گرم عنوان کرد و افزود: تعداد هچری‌های ساحلی گیلان نیز امسال از ۱۷ به ۳۹ پره صیادی افزایش خواهد یافت.

مدیر کل شیلات استان گیلان تعداد مولدهای ماهیان استخوانی که سال گذشته از آنها در امر تکثیر استفاده شد را ۲۰ هزار اعلام کرد و گفت: امسال با جلب مشارکت اتحادیه تعاونی صیادان و پره‌های صیادی پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۳۰ هزار مولد برسد.

خلیلی تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده کمیته حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان مولدگیری ماهیان استخوانی در سه رودخانه سفید رود، لمیر تالش و خشک رود رودسر و سه مرکز بازسازی ذخایر "شهید انصاری"، مرکز بازسازی ذخایر"دکتر یوسف پور" همچنین مرکز "شهید بهشتی" انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر هچری‌های ساحلی و مراکز بازسازی ذخایر و رودخانه معین استان (سفید رود) در دو رودخانه لمیرتالش در غرب و خشک‌رود رودسر در شرق نیز تکثیر طبیعی را انجام می‌دهیم و در یک پهنه چهار هکتاری اتحادیه پره‌های صیادی نیز تکثیر طبیعی خواهیم داشت.

گفتنی است؛ شیلات گیلان سال گذشته ۱۳۰ میلیون قطعه بچه ماهی را در پهنه‌های آبی استان رهاسازی کرد که از این مقدار چهار میلیون به‌صورت طبیعی تکثیر یافته بود، طبق پیش بینی‌ها امسال این رقم به سه برابر افزایش خواهد یافت.

منبع: ایرنا

کد خبر 642013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.