انتخاب لوله پلی اتیلن با کیفیت با رعایت چند نکته!

لوله پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین لوله هایی است که امروزه در صنایع حساس و پرفشاری از جمله صنعت انتقال آب و گاز در شهرها و روستاها به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به منظور استفاده بهینه از این لوله ها و بهره بردن از تمامی مزایایی که در خود دارند نیاز است تا قبل از خرید لوله های پلی اتیلنی باکیفیت، برخی ویژگی های آن ها را بررسی کنیم. هم چنین این تجهیزات باید در برابر عواملی مانند فشار و یا ضربه به قدری مقاوم باشند که به راحتی آسیب نبینند.

سعی کنید قبل از تهیه لوله های پلی اتیلن موارد زیر را که مهم ترین نکات قبل از خرید لوله پلی اتیلن به شمار می‌روند را بررسی کنید:

  • تارخ تولید لوله پلی اتیلن
  • نشانی تولید استاندارد مطابق با معیارهای جهانی
  • کیفیت و نوع مواد اولیه مورد استفاده در لوله‌ ها

لوله پلی اتیلن چیست؟

لوله پلی اتیلن (Polyethylene Pipe) لوله هایی ساخته شده از جنس پلی اتیلن هستند. در واقع اتیلن ها در طی یک فرآیند به نام پلیمریزاسیون، تبدیل به پلی اتیلن می‌شوند و با کنار هم قرار گرفتن گرانول ها(مواد اولیه) در طی ذوب شدن لوله های پلی اتیلنی را به وجود می‌آورند. این لوله ها به سبب آنکه جز اتصالات بدون جوش به شمار می‌روند و نصب و انتقال آن ها آسان است، در مدت زمان بسیار کوتاهی به پرطرفدارترین لوله ها تبدیل شدند. انعطاف پذیری بالا ،عدم نفوذپذیری، وزن سبک و حمل آسان، مقرون به صرفه و اقتصادی بودن نیز از سایر ویژگی های قابل توجه لوله های پلی اتیلنی به شمار می‌روند.

لوله های پلی اتیلن، لوله های پلاستیکی ساخته شده از پلیمر، که باتوجه به ساختار شیمیایی منحصر به فرد خود دارای ویژگی های فوق العاده ای هستند و همین ویژگی ها سبب شده تا در صنعت با استقبال بی نظیری روبرو شود.

نکته مهم اینجاست که با تغییر میزان مواد اولیه در تولید لوله ها پلی اتیلنی می‌توانید انواع مختلفی از آن ها را با گریدهای متفاوت بسازید و در صنایع متنوعی آن ها را به کار بگیرید.

معرفی انواع گریدهای لوله پلی اتیلن

با تغییر مقدار و چگالی مواد اولیه در لوله های پلی اتیلن، تولید کنندگان موفق به تولید تجهیزاتی شدند که گریدهای متنوعی داشته و هر کدام نیز خاصیت متمایزی از دیگری دارند.

در ادامه شما را با 3 نوع لوله پلی اتیلنی محبوب در میان مصرف کنندگان آشنا خواهیم کرد.

لوله پلی اتیلن تک جداره:

لوله ای ساخته شده با بالاترین استاندارد و کیفیت که پرسنل های کنترل کیفی تمامی مراحل ساخت و تولید این اتصالات را تحت نظر دارند.

لوله پلی اتیلن دوجداره یا کاروگیت:

لوله های دو جداره پلی اتیلنی یا لوله کاروگیت همانطور که از اسمش پیداست، شامل دولایه هستند که لایه داخلی صاف و مسطح بوده و لایه خارجی آن شکل حلقه‌ای دارد.

لوله پلی اتیلن اسپیرال:

لوله های اسپیرال نوع مقاوم و با قطر بالای لوله های پلی اتیلنی به شمار می‌رود که می‌توان از آن ها در شرایط محیطی پرفشار به آسانی استفاده کرد.

انواع گریدهای لوله پلی اتیلن

فارغ از انواع لوله های پلی اتیلنی، در بازار لوله و اتصالات لوله ها در گریدهای متنوعی به فروش می‌رسند.

انتخاب لوله پلی اتیلن با کیفیت با رعایت چند نکته!

گرید PE-100 معروف ترین گرید از لوله های پلی اتلین بوده و پس از آن PE-80 و PE-63 در رتبه های دوم و سوم به لحاظ محبوبیت و کارایی قرار می‌گیرند.

لوله پلی اتیلن با گرید PE-100:

این نوع لوله به پلی اتیلن سنگین معروف است و در بر دارنده میزان بالای چگالی مواد اولیه است.

دانسیته بالا (HDPE) در گرید PE-100 لوله پلی اتیلن سبب شده تا مقاومت آن به طرز قابل توجهی افزایش یابد و جهت مصارفی همچون انتقاب آب و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

همچنین وزن و ضخامت این لوله ها نیز از سایر گریدهای لوله پلی اتیلن بیشتر است.

لوله پلی اتیلن با گرید PE-80:

لوله با گرید PE-80 میزان دانسیته کمی (LDPE) داشته و در مقایسه با لوله پلی اتیلنی با گرید PE-100 قطر، وزن و ضخامت کمتری دارند. تغییر چگالی در این لوله ها تغییری در میزان فشار قابل تحمل به وجود نیاورده است. پس میتوان گفت که میزان فشار قابل تحمل در این لوله ها یکسان است.

لوله پلی اتیلن با گرید PE-63:

این نوع از لوله های پلی اتیلن تقریبا منسوخ شده اند و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اما دانستن ویژگی های آن خالی از لطف نیست. وزن و ضخامت بالای این لوله ها و همچنین هزینه زیادی که صرف خرید و فروش آن ها می‌شود باعث شده تا از لیست پرفروش ترین لوله های پلی اتیلنی حذف شوند.

لوله پلی اتیلن در کجا کاربرد دارد؟

سوال مهم اینجاست که این خواص و ویژگی های مهم و قابل توجه لوله های پلی اتیلنی، در چه جاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و چه کاربردهایی دارند؟ طیف گسترده ای از صنایع درگیر استفاده از لوله پلی اتیلن شده‌اند و می‌توان گفت که اغلب لوله های قدیمی با جنس بتن و یا فلز در حال جایگزینی با لوله های پلی اتیلنی هستند.

مهم ترین کاربردهای لوله پلی اتیلن شامل موارد زیر می‌باشند:

  • خطوط انتقال گاز

  • آبیاری تحت فشار بارانی

  • لوله پلی اتیلن شرکت پارس اتیلن

  • پوشش کابل های مخابراتی و کابل برق

  • آبیاری قطره ای و مدرن زمین های کشاورزی

  • خطوط انتقال آب و فاضلاب شهرها و روستاها

لوله پلی اتیلن شرکت پارس اتیلن

شرکت پارس اتیلن کیش برترین تولید کننده لوله پلی اتیلن در ایران به شمار می‌رود که به سبب کیفیت بی نظیر لوله و اتصالات پلی اتیلن در میان سایر تولید کنندگان موفق و سربلند در این حوزه شده است. استفاده از مرغوب ترین نوع مواد اولیه در لوله های پلی اتیلن و تولید آن ها به کمک پیشرفته ترین دستگاه های خارجی و به کمک هوش و دانش کارکنان این مجموعه، پارس اتیلن کیش طی چندین سال متعدد به عنوان بهترین تولید کننده در ایران تبدیل شده‌اند.

انتخاب لوله پلی اتیلن با کیفیت با رعایت چند نکته!

پارس اتیلن نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه و به خصوص پروژه های صلیب سرخ جهانی حضوری پررنگ و موثر داشته است. شما می‌توانید از قیمت مناسب و عملکر بی نقص محصولات پارس اتیلن کیش بیشترین بهره را ببرید. جهت اطلاع از قیمت لوله های پلی اتیلن در این مجموعه ‌می‌توانید با شماره های تماس پارس اتیلن کیش در ارتباط باشید.

آدرس دفتر مرکزی: تهران، خیابان آفریقا، بلوار مینا، پلاک ۱۸

شماره تماس: ۸۸۲۰۲۰۶۰- ۰۲۱

وبسایت رسمی پارس اتیلن کیش : fa.parsethylene-kish.com

کد خبر 642005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.