آمادگی هلال احمر برای آموزش به امدادگران سوری

رئیس جمعیت هلال احمر از تداوم حضور امدادگران ایرانی برای کمک به زلزله‌زدگان سوری و نیز آمادگی برای آموزش مقابله با مخاطرات مختلف به امدادگران و اعضای جمعیت هلال احمر این کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند که برای نظارت بر روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان سوری به این کشور سفر کرده است، درباره روند امدادرسانی به زلزله‌زدگان، اظهار کرد: به محض اینکه در سوریه زلزله آمد، اولین اقدامی که انجام شده این بود که ارزیابی‌ها از سوی سفارت ایران در دمشق و سفیر محترم کشورمان انجام و نیازها مشخص شد.

وی با بیان اینکه در ادامه و بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده، اقلام زیستی و امدادی در ایران بارگیری شده و به وسیله هواپیما وارد فرودگاه دمشق شد، گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در واقع اولین گروه بود که برای کمک به زلزله‌زدگان سوری وارد این کشور شد. همانطور که می‌دانید مردم ما با مردم سوریه احساس برادری و همراهی دارند و من این احساس را نسبت به مردم ایران در میان مسئولان و مردم سوریه هم دیدم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان با اشاره به انجام بازدید میدانی از مناطق زلزله‌زده سوریه، افزود: خوشبختانه برنامه‌ریزی‌های بعدی نیز از سوی سفیر محترم کشورمان در دمشق انجام شد و ما دیدارهایی را با نخست وزیر، وزیر بهداشت، وزیر شهری و محلی و رئیس جمعیت هلال احمر سوریه داشتیم. این افراد در جریان این دیدارها از صمیم قلب از کمک‌های جمهوری اسلامی تشکر و قدردانی کردند و گفتند که ما احساس تنهایی نداریم و شما در بدترین شرایط در کنار ما بودید و هستید و خواهید بود.

کولیوند افزود: مردم و مسئولان این کشور از مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و مردم ایران که در این شرایط سخت در کنارشان بودند، تشکر و قدردانی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه جمعیت هلال احمر کشورمان برای آموزش به امدادگران سوری نیز اعلام آمادگی کرد، گفت: در مورد آموزش نیروهای داوطلب و جوان سوریه در هنگام مخاطراتی مانند سیل، زلزله، آتش‌سوزی، توفان و … اعلام آمادگی کردیم، هلال احمر ایران تجارب خوبی در این زمینه دارد که می‌توانیم آنها را در اختیار امدادگران سوری قرار دهیم. همچنین شماری از امدادگران نیز از سوی امدادگران ایرانی مورد آموزش قرار گرفتند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور از آمادگی این جمعیت برای صادرات محصولات هلال احمر به سوریه خبر داد و گفت: در این دیدارها ضمن اعلام آمادگی برای انتقال تجارب دیگر جمعیت هلال احمر مانند تولید اعضای بدن و … اعلام آمادگی کردیم تا محصولات تولیدی در جمعیت هلال احمر مانند صافی دیالیز، گیاهان دارویی و… را نیز به این کشور صادر کنیم و آنان به عنوان مشتری از محصولات ما استفاده کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 641962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.