تلاش بی وقفه ۲۰ اکیپ عملیاتی برای مقابله با آبگرفتگی معابر سطح شهر

شهردار کاشان از فعالیت بی‌وقفه و شبانه روزی بیش از ۲۰ اکیپ عملیاتی برای مقابله با آبگرفتگی معابر سطح شهر در مناطق پنج گانه خبر داد.

حسن بخشنده امنیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، از فعالیت بی‌وقفه و شبانه روزی بیش از ۲۰ اکیپ عملیاتی برای مقابله با آب‌گرفتگی معابر سطح شهر در مناطق پنج گانه خبر داد و اظهار کرد: پیرو اعلام هشدار هواشناسی در سطح نارنجی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و اهمیت آمادگی در مواجهه با مخاطرات جوی در چند روز گذشته، عوامل و تیم‌های عملیاتی معاونت خدمات شهری ستاد و مناطق پنجگانه، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، خدمات موتوری شهرداری، ستاد انضباط شهری و پیمانکار تنظیف در قالب بیش از ۲۰ اکیپ آماده‌باش بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این اکیپ‌ها در این چند روز به صورت شبانه روزی جهت خدمات رسانی به شهروندان با بیش از ۲۵۰ نیرو با تجهیزات کامل برای رفع چالش‌ها و مشکلات ناشی از این بارندگی فعالیت می‌کنند.

شهردار کاشان، تصریح کرد: علاوه بر رفع آب‌گرفتگی بیش از ۱۰۰ معبر، شاهد ۴۵ مورد نشست و ریزش پنج دهانه چاه در بافت‌های فرسوده و قدیمی بودیم که با اقدام سریع و تلاش بی‌وقفه عوامل اجرایی به آن رسیدگی شد.

بخشنده، اجرای غیراستاندارد حفاری‌ها توسط شرکت‌های خدماتی و عمل نکردن به وظیفه قانونی برای اصلاح و بهسازی معبر پس از انجام حفاری را از جمله دلایل بروز آب‌گرفتگی در برخی معابر ذکر و تصریح کرد: اصلاح شیب‌بندی برخی معابر عمدتاً قدیمی نکته دیگری است که مدنظر مدیریت شهری قرار دارد.

وی، در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در سال جاری برای ساماندهی جمع‌آوری آب‌های سطحی گفت: حفر ۸۰ حلقه چاه جذبی و لایروبی ۴۵ حلقه چاه در سال جاری جهت جمع‌آوری آب‌های سطحی با بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار، از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.

کد خبر 641941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.