درآمد هنگفت فیفا فاش شد/ مسی با PSG تمدید نمی‌کند!

در بسته خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی به چشم می‌خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* درحالی که فرمانروایی خانواده پرحاشیه «گلیزر» در باشگاه منچستریونایتد به پایان خود نزدیک می‌شود، روزنامه انگلیسی نوشته سرمایه‌گذاران قطری پیشنهاد مالی چشمگیری برای خریداری شیاطین سرخ ارائه کرده‌اند.

* حامد حدادی، کاپیتان و اسطوره تیم ملی بسکتبال ایران، با انتشاری تصویری از خود در صفحه اینستاگرامش، از اتمام فصل جاری برای خودش به دلیل مصدومیت و پشت سر گذاشتن دوران نقاهت بعد از جراحی خبر داد.

* در رقابتهای بین المللی اسکی اسنوبرد در لبنان، یاسین حسین‌زاده جوان شایسته اسنوبرد کشورمان موفق شد به عنوان ارزشمند نایب قهرمانی دست پیدا کند.

* فینال دوی ۶۰ متر مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا، برگزار شد و فرزانه فصیحی به مقام اول رسید. فصیحی با ثبت رکورد ۷.۲۸ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان گذشت و قهرمان شد. او در مرحله مقدماتی هم رکورد ۷.۲۳ ثانیه را ثبت کرد و به عنوان نفر اول راهی فینال شد.

* فیفا سه نامزد نهایی جایزه the best را اعلام کرد.لیونل مسی، کریم بنزما و کیلیان ام باپه سه نامزد نهایی کسب این جایزه هستند.لیونل مسی با توجه به قهرمانی در جام جهانی و کریم بنزما هم باتوجه به فصل درخشانی که با پیراهن رئال مادرید پشت سرگذاشت، شانس بالایی برای کسب این جایزه دارد و به احتمال خیلی زیاد جایزه به یکی از این دو بازیکن برسد.

* رسانه ESPN برزیل مدعی شد که کارلو آنچلوتی در پایان فصل جاری، هدایت تیم ملی فوتبال برزیل را بر عهده خواهد گرفت و جایگزین تیته خواهد شد. فدراسیون فوتبال برزیل به این خبر واکنش نشان داد و در بیانیه رسمی اعلام کرد که هیچ توافقی با کارلو آنچلوتی برای جایگزینی تیته نشده است. در بیانیه فدراسیون فوتبال برزیل آمده است که نه با آنچلوتی و نه با مربی دیگری توافق صورت نگرفته است.

* تیم‌های رئال مادرید اسپانیا (قهرمان اروپا) و الهلال عربستان (قهرمان آسیا) در فینال جام باشگاه‌های جهان در ورزشگاه شاهزاده عبدالله کشور مراکش به مصاف هم رفتند. این دیدار جذاب و پرگل به قضاوت آنتونی تیلور از انگلیس با برتری پنج بر سه رئالی‌ها به پایان رسید تا شاگردان کارلو آنچلوتی شکست اخیر در فینال سوپرجام اسپانیا را جبران کرده و برای پنجمین بار فاتح جام باشگاه‌های جهان شوند.

* قرار است که تیم ملی فوتبال ایران و عراق دیدار دوستانه‌ای را در ماه مارس (اوایل فروردین) پیش‌رو برگزار کنند.

* پس از درخواست خانواده و دوستان «فلیپه فریرا» نوجوان ۱۷ ساله پرتغالی از ستاره ایرانی تیم پورتو، «مهدی طارمی» پیراهن امضاشده خود را برای تأمین هزینه‌های درمان «پیپینیو» که به بیماری «نوری» مبتلاست، برای حراج به این نوجوان اهدا کرد. قیمت پایه این پیراهن ۶۰ یورو است.

* فیفا اعلام کرد جام باشگاه‌های جهان سال آینده به میزبانی عربستان سعودی در این کشور برگزار خواهد شد. رقابتی که با حضور نمایندگان قاره‌های مختلف و قهرمان‌های رقابت‌های قاره‌ای باشگاهی هر ساله برگزار می‌شود.

* پس از سپری شدن حدود دو ماه از جام جهانی ۲۰۲۲ فدراسیون جهانی فوتبال، میزان درآمدهای خود در دوره مالی چهار ساله تا پایان بازی‌ها در قطر را مشخص و به‌صورت رسمی اعلام نمود. فیفا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد مجموع درآمدهای خود در دوره چهار ساله بین ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی نسبت به گذشته داشته و به ۷ میلیارد و ۵۶۸ میلیون دلار رسیده است.

* با اینکه بسیاری از رسانه‌ها از تمدید قرارداد مسی با پاریسی‌ها صحبت می‌کردند، ولی رومرو معتقد است که لئو در پایان فصل پاریس را ترک خواهد کرد.

* فینال رقابت‌های لیگ‌برتر وزنه برداری جوانان و بزرگسالان که در اهواز آغاز شده بود، با قهرمانی ذوب آهن در هر دو رده به پایان رسید.

کد خبر 641879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.