انتشار تصویر فرمانده اوکراینی با نشان داعش

خبرگزاری آسوشیتدپرس تعدادی عکس و یک ویدئو منتشر کرده است که ظاهرا چند نیروی اوکراینی را در خط مقدم در منطقه دونتسک نشان می‌دهد. یکی از این نیروها که طبق این گزارش، یکی از فرماندهان اوکراینی به نام «کورت» است، در حالی دیده شده که نشان گروه تروریست داعش بر بازوی دست چپش نقش بسته بود.

به گزارش ایمنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این نخستین بار نیست که نیروهای اوکراینی در حالی که نشان گروه‌های تروریستی و افراط‌گرا را به همراه دارند، در تصاویر دیده شده‌اند؛ حتی بسیاری از آن‌ها نشان‌ها یا تتوهای نازی را به‌نمایش گذاشته‌اند.

اوایل هفته جاری، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اکراین، نیز چندین عکس از سربازان اوکراینی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. در یکی از این عکس‌ها، سربازی به چشم می‌خورد که در سنگری مشغول استراحت است، در حالی که روی بازوی او نشان جمجمه «توتنکوپف» (سر مرگ) به چشم می‌خورد؛ این نشان نمادی از لشکر سوم زرهی اس‌اس توتنکوپف آلمان نازی است که به کشتار غیرنظامیان در فرانسه و جبهه شرقی متهم است.

زلنسکی در مه سال گذشته نیز تصویری از سربازی با همین نشان جمجمه منتشر کرد، اما کمی بعد آن را حذف کرد.

وی در اکتبر سال گذشته، تصویری از بازدیدش از خط مقدم را منتشر کرد که در آن، توسط گاردهای امنیتی‌ای که همین نشان را داشتند، احاطه شده بود.

اوکراین وجود هرگونه عناصر نئونازی در ارتش این کشور را رد کرده و به‌صراحت این ادعاها را «تبلیغات روسیه» دانسته است.

کد خبر 641839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.