دیدار صدر اعظم آلمان با بایدن پس از سالگرد جنگ اوکراین

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، سوم ماه مارس (۱۲ اسفند) میزبان اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، در واشنگتن خواهد بود تا یک سال پس از جنگ اوکراین درباره این موضوع بحث و گفت‌وگو کنند.

به گزارش ایمنا، کارین ژان پی‌یر روز پنجشنبه به وقت محلی اظهار کرد: سفر صدر اعظم آلمان فرصتی برای تقویت ارتباطات عمیق دوستی میان آمریکا و آلمان به‌عنوان متحد ما در ناتو است.

وی افزود: در یک‌سالگی تهاجم بی‌رحمانه روسیه به اوکراین، رهبران دو کشور درباره تلاش‌های مستمر ما برای حمایت از اوکراین، تحمیل هزینه به روسیه به‌دلیل این حمله و تقویت امنیت فراآتلانتیک (ناتو) بحث خواهند کرد.

بر اساس این بیانیه، بایدن و شولتس همچنین ادامه همکاری میان دو کشور درباره طیف وسیعی از مسائل امنیتی منطقه‌ای و جهانی ازجمله همکاری در زمینه چالش‌های مشترک چین و همکاری در منطقه هند و اقیانوسیه را بررسی خواهند کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، از ۱۶ تا ۲۲ فوریه ۲۰۲۳ (۲۷ بهمن تا ۳ اسفند) به آلمان، ترکیه و یونان سفر خواهد کرد.

به گفته وی، بلینکن ۱۶ فوریه برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر و در نشست‌های دوجانبه و چندجانبه شرکت خواهد کرد و محور این نشست‌ها حمایت مستمر از اوکراین، کمک به ترکیه و مردم سوریه و تعهد واشنگتن به امنیت فراآتلانتیک و نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین است.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان، با انتقاد از رقابت آشکار بعضی کشورها در زمینه تحویل جنگ‌افزارهای بیشتر و بهتر به اوکراین، آن را برای یکپارچگی کشورهای هم‌پیمان زیان‌بار دانسته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شولتز دربرابر مجلس آلمان با اشاره به همکاری خود با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، درباره فراهم کردن تانک برای تحویل به اوکراین گفت: ما با آماده کردن محرمانه تصمیم‌ها پیش از اعلان آن‌ها، این همبستگی را حفظ و تقویت کرده‌ایم.

وی افزود: آنچه به وحدت ما آسیب وارد می‌کند، رقابت علنی برای پیشی گرفتن از یکدیگر در امتداد فرستادن تانک رزمی، زیردریایی و هواپیمای جنگنده بیشتر (به اوکراین) است.

منبع: ایرنا

کد خبر 641837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.