شاهد اتفاقات خوبی برای اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص نفس هستیم

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها ازجمله وجود بارگاه منور رضوی در مسیر ایجاد صلح و سازش تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، به نقل از میزان، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی که در مراسم اختتامیه گردهمایی دوروزه معاونان توسعه حل اختلاف دادگستری‌های سراسر کشور در مشهد سخن می‌گفت، ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران، مدیران و مسئولان دادگستری‌ها و شوراهای توسعه حل اختلاف در سراسر کشور اظهار کرد: با حضور نیروهای خدوم مردمی و مشارکت نخبگان، شاهد ارتقای مرکز توسعه حل اختلاف در سال جاری نسبت‌به سال گذشته بوده‌ایم که جای شکر دارد.

صادقی بر لزوم استفاده از تمامی ظرفیت‌ها ازجمله وجود بارگاه منور رضوی در مسیر ایجاد صلح و سازش تاکید کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور با تشریح بعضی از اقدامات مراکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: یکی از رویکردهای خوب این مراکز در جهت اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص نفس بود و با تلاش جمعی و همراهی روسای کل دادگستری استان‌ها شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه بودیم.

وی با اشاره به حرکت این مرکز بر مدار تحول و تعالی گفت: با یک نگاه آینده‌نگرانه، نیازمند اصلاح و ترمیم روش‌ها، ساختارها و روندها هستیم تا ان‌شاءالله بتوانیم از شوراهای توسعه حل اختلاف به‌مثابه یک ظرفیت عظیم در جهت جلب مشارکت‌های مردمی بیش از پیش بهره ببریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی با تاکید بر رویکردهای مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: ما به‌دنبال کارآمدسازی نظام قضایی در حوزه صلح و سازش و کسب رضایتمندی مردم، ارتقای سرمایه اجتماعی، تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد و توانمند، حفظ نظم و اقتدار کشور و افزایش امنیت و تامین آسایش عمومی هستیم؛ به گونه‌ای که ان‌شاءالله این اقدامات پاسخگوی نیازهای حال و آینده باشد و این اهداف جز با رویکردهای تحولی در مبانی نظری، اهداف، ساختارها، روندها، فرایندها و روش‌ها امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های راهبردی این مرکز گفت: افزایش و پایداری صلح و سازش، کاهش زمان رسیدگی، کاهش موجودی پرونده‌ها، کاهش ورودی دعاوی به دادگستری، توسعه روش‌های رسیدگی‌های غیرقضایی، تکریم ارباب رجوع، عدالت در توزیع دسترسی به خدمات و ... ازجمله اهداف برنامه راهبردی توسعه حل اختلاف است.

کد خبر 641818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.