مردم کرامت رهبری را در عفو گسترده مشاهده کردند

امام جمعه تهران گفت: مردم کرامت رهبری را در عفو گسترده مشاهده کردند که در اوج مهر و عاطفه و تجربه و مشرف به وضعیت دشمن، جامعه را از وضعیت دشوار عبور دادند و در آفرینش حماسه تاریخی ۲۲ سهم رهبری هم بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد جواد حاج‌علی‌اکبری» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام، اظهار کرد: امیدواریم در ماهی که به ماه پیامبر اعظم موسوم است، به سلامت و عافیت وارد شده و از برنامه‌ها، فیوضات و سفرهای پُر برکت و معنوی این ماه بهره‌مند باشیم.

وی با بیان اینکه گمشده بزرگ بشریت در زمان ما که عصر جاهلیت مدرن است، «مکارم اخلاق» است، گفت: این حکومت ظالمان، جاهلان و مستکبران، نتیجه کاهش سطح اخلاق است و امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزه‌های پیامبر مکرم اسلام و فضیلت‌های اخلاقی مکتب او نیاز است.

امام جمعه تهران با بیان اینکه مبعث بزرگترین و مهمترین پیچ تاریخی است که بشریت تجربه کرد، گفت: روز با عظمتی که همه انبیا، اولیا و همه خوبان و انسان‌ها در تمام تاریخ منتظر آن بودند که وقتی رسید عالم را تغییر داد و تاریخ را وارد مسیر آخرالزمانی کرد. بعد از این مبعث بزرگ، پیچ تاریخی باشکوه دیگری هم در پیش است و آن ظهور امام زمان (عج) است که تحقق‌بخش همه آرمان‌ها، آرزوها و برنامه‌های این مبعث بزرگ است.

چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصاد جهانی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین، آن را اتفاق مهمی دانست و گفت: این سفر با توجه به موقعیت کنونی مورد توجه جهان قرار گرفته است و آثار ملی برای دو کشور و نیز آثار منطقه‌ای و بین المللی دارد که بعضی از آن‌ها همین اکنون دیده می‌شود و برخی دیگر هم در آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده جهان را مسئله‌ای اساسی توصیف کرد و افزود: سهم جمهوری اسلامی باید با دقت، حکمت و البته با کار جهادی مسئولین و مردم ایران به دست آید که این سفر هم در راستای این کار بزرگ است. چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصادی جهانی است و داشتن قرارداد راهبردی مشترک با این کشور می‌تواند به ما کمک کند.

خطیب نمازجمعه تصریح کرد: عضویت و حضور پررنگ در سازمان شانگهای و دیگر مجموعه‌های آسیایی هم مورد توجه قرار گرفته است و باید از مسئله داشتن دشمن مشترک، برای کارهای مشترک و تقویت امنیت دو کشور و منطقه هم استفاده شود.

چینی‌ها در سفر آیت‌الله رئیسی خطایشان در عربستان را جبران کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری گفت: هیئت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.

وی انقلاب اسلامی ایران را پیچ تاریخی دیگری توصیف کرد و گفت: بین این دو پیچ تاریخی، پیچ دیگری هم است که مقدمات را آماده می‌کند و از جنس مبعث است که باید قدر آن را بیشتر بدانیم و به وظایف و مسئولیت‌های بزرگی که در این روزگار بر عهده داریم به خوبی عمل کنیم.

امام جمعه تهران افزود: در این مبعث بزرگ حقایق فراوانی مطرح است که مهمترین آن «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاق» است که در قرآن کریم هم این هدف بزرگ با کلید واژه «یُزَکّیهِم» جانمایی شده و تزکیه و تربیت اخلاقی انسان‌ها مطرح بوده که عالی‌ترین هدف بعثت پیامبر عزیز است. روح انسانی می‌تواند به زیبایی‌ها و مکارم اخلاق آراسته شود. فلسفه حضور انسان در این عالم و نقطه اتصال بین خدا و بندگانش هم اخلاق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: به همین دلیل است که امام علی (ع) تأکید می‌کنند فرض کنیم بهشت، جهنم، ثواب و عقابی نباشد، باز هم شایسته است انسان‌ها به‌دنبال تحصیل مکارم اخلاق باشند؛ چون از این طریق است که شهد انسانیت را می‌چشند و مزه انسانیت در اخلاق است. امام صادق (ع) هم فرمود: «هر کسی می‌خواهد به پیامبر شبیه شود باید این ۱۰ ویژگی را در خود از مکارم اخلاق شناسایی کند؛ یقین، قناعت، صبر، حلم، شکر، حسن خلق، سخاوت، غیرت، شجاعت و مروت».

مردان دولت در میدان بودند

وی با اشاره به بارش برف در کشور گفت: دشواری‌ها و سختی‌هایی که برای هموطنان ما پیش آمده است، در برابر عظمت و برکات این نعمت ناچیز است و مسئولان در حال رسیدگی هستند و وزیر کشور هم در مناطق مختلف برف زده در وسط میدان حضور دارد که اصل این نعمت، بسیار بزرگ است.

خطیب جمعه تهران درباره زلزله در کشور هم گفت: خوشبختانه خسارت‌های جانی اندک بوده اما خسارت به زندگی و شغل مردم قابل توجه بود که با همراهی مردم و مسئولان در حال ساماندهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به حضور مسئولان در استان آذربایجان غربی و پشتیبانی‌های انجام شده، تصریح کرد: به‌رغم شرایط سخت زلزله و براساس اعلام امام جمعه شهر خوی، بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم این شهر در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند که نشان‌دهنده جلوه‌های ویژه ذات انقلابی ملت رشید ماست.

زلزله ترکیه و سوریه امتحان بزرگ جامعه جهانی بود

وی زلزله مهیب ترکیه و سوریه را امتحان بزرگی برای ملت ترکیه و سوریه و دولت‌های آنان و نیز امتحان بزرگ‌تر برای جامعه جهانی توصیف کرد و افزود: برای ملت این دو کشور طلب صبر و آرامش داریم و امیدواریم با کمک جامعه جهانی از خسارات آن کاسته و مدیریت شود.

امام جمعه تهران با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به خوبی وارد میدان شد، تأکید کرد: همان اخلاق نبوی و مکارم اخلاق به جهت وظیفه انسانی، همسایگی و برادری با ترکیه و به دلیل حضور در چتر مشترک منطقه مقاومت با سوریه این کمک‌ها را به ما حکم می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری کمک‌های انجام شده به زلزله‌زدگان را کافی ندانست و گفت: باید ملت سخاوتمند ایران دست به دست هم داده و مسئولان هم کار تازه‌ای طراحی کنند تا کمک‌ها بیشتر شود و اکنون وقت رفتن به میدان امداد و نجات این ملت‌هاست و سهم خود را در برافراشتن اخلاق نبوی به میدان ببریم.

وی جامعه جهانی را مردود بزرگ این زلزله دانست و گفت: جامعه جهانی به ویژه در برخورد با سوریه مردود شد هرچند در ترکیه هم تنها سروصدا بود. آنچه در سوریه روی داد برای جامعه جهانی امروز زشت و نشانه سقوط اخلاقی اروپا و آمریکاست. بی‌خاصیت بودن سازمان‌های جهانی هم برای ملت جنگ‌زده و زلزله زده هم مشخص شد.

۲۲ بهمن فتح مبین بود

خطیب جمعه تهران با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان‌شرقی و تحلیل ایشان از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: رهبری این ۲۲ بهمن را تاریخی و روز خدایی دیگری در فهرست ایام الله مردم ایران دانستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه ۲۲ بهمن فتح بزرگ و مبین در جنگ جهانی و فتنه ترکیبی علیه ایران بود، تصریح کرد: این راهپیمایی مثل پیروزی در خرمشهر بود و این ۲۲ بهمن هم به تعبیر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی که فتح خرمشهر را کار خدا دانست، کار خدا بود و دست خدا از آستین مردم ایران بیرون آمد و این اراده الهی مردم ایران در برابر چشم جهانیان تجلی کرد و باید به این ملت بزرگ تبریک گفت.

وی گفت: این راهپیمایی و جشن ملی از نظر جمعیت در بین راهپیمایی‌های مشابه کم‌نظیر بود و در بعضی بخش‌ها تا سه برابر جمعیت آمده بودند و نسبت به شهدا، حاج قاسم سلیمانی، بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر عالی‌قدر انقلاب ابراز علاقه می‌کردند.

امام جمعه تهران افزود: پیام روشن این اتفاق بزرگ به تعبیر رهبری، حمایت کامل از نظام جمهوری اسلامی بود و حاصل مشترک امام و امت بود که با تحلیل، بصیرت و امید به میدان آمدند که خصوصیات مظلوم‌ترین و مقتدرترین ملت در جهان است. مردم ما نقش امام (ره) و رهبر مظلوم و مقتدر خود را در آفرینش این رویداد بزرگ می‌دانند که با حکمت، تدبیر و آینده‌نگری به میدان آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: ملت ایران در این راهپیمایی سیلی آبداری به روی سیاه شیطان و استکبار جهانی و آمریکا و همراهان آنها نواختند که همچنان مبهوت و منفعل هستند و نظام محاسباتی آنها فروپاشیده است و پس از این هم اگر به همین حماقت‌ها ادامه دهند سیلی‌های محکم‌تری دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه خطبه نماز جمعه با اشاره به عفو رهبری در ایام دهه فجر گفت: مردم کرامت رهبری را در عفو گسترده مشاهده کردند که در اوج مهر و عاطفه و تجربه و مشرف به وضعیت دشمن، جامعه را از وضعیت دشوار عبور دادند و در آفرینش حماسه تاریخی ۲۲ سهم رهبری هم بی‌نظیر و بی‌بدیل بود.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان گفت: مردم با امید و روحیه و وحدت و دقت بیشتر این راه را در مسیر تحقق ایران قوی ادامه دهند و از مدیران هم توقع است که با روحیه مضاعف، بی‌منت و مجاهدانه در مسیری که رهبری برای ساخت کشور معین کرده را دنبال کنند و دشواری‌های زیستی طرفداران اصلی انقلاب را بهتر درک کنند، ساختارهای معیوب و ناراضی‌تراش را در محیط اداری کشور با سرعت بیشتری اصلاح کنند و با فقر، فساد و تبعیض با همت بیشتری مبارزه کرده و این روحیه بزرگواری و محبت رهبر معظم انقلاب را در همه محیط‌های اجتماعی تسری داده و مراقب نفوذی‌ها و توطئه‌ها باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 641718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.