ترانشه‌برداری و نارضایتی شهروندان

سرپرست شهرداری تیران با اشاره به ترانشه‌برداری‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: عدم اصلاح فنی حفاری‌ها، زیرساخت‌های شهر را از بین برده و نارضایتی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی در نشست با رئیس شرکت گاز تیران با اشاره به حفاری‌هایی که برای ارائه خدمات در سطح شهر توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان انجام می‌شود، اظهار کرد: کسب مجوز و توجه به حفظ زیرساخت‌ها، از مطالبات مدیریت شهری از این دسته از نهادهای خدماتی است.

وی افزود: خدمت‌رسانی و رفع مشکل مردم از اهمیت خاصی برخوردار است، اما نباید این موضوع به خسارت منجر شود و نارضایتی به همراه آورد.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه اصلاح حفاری‌ها در اولین فرصت لازم است، تصریح کرد: بعضی از ادارات خدمات‌رسان پس از انجام ماموریت خود، به اصلاح آسفالت و رفع مشکل اهتمامی نداشته و کار را رها می‌کنند.

ناهی بی‌دقتی فنی در اصلاح آسفالت و حفاری را دیگر چالش پیش‌روی این حوزه مطرح کرد و گفت: پس از حفاری باید زیرساخت آماده‌سازی و پس از آن آسفالت شود که بی‌مهری به این موضوع به فرونشست و فرورفتگی منجر شده است.

وی ادامه داد: حفاری‌های شرکت فاضلاب در سطح شهر زیاد بوده و بخش‌های زیادی از آسفالت دچار مشکل شده و شرکت گاز هم در بعضی نقاط حفاری انشعاب داشته که هنوز آسفالت نشده و باید این موضوع سریع‌تر به سرانجام برسد. زیرساخت معابر شهر نباید دچار آسیب و مشکل شود؛ در این صورت به‌مرور زمان یک خیابان یا کوچه از بین می‌رود و شهروندان ضرر می‌کنند.

سرپرست شهرداری تیران خاطرنشان کرد: شهروندان گاهی شهرداری را مقصر این مشکلات می‌دانند، در حالی که دستگاه خدمات‌رسان سهم خود را به‌خوبی ایفا نکرده است.

ناهی با بیان اینکه در بعضی مواقع پس از انجام آسفالت یک معبر شاهد درخواست حفاری شرکت‌های خدمات‌رسان هستیم، گفت: با وجود استعلام‌هایی که پیش از آسفالت‌ریزی می‌شود، برخی از متقاضیان و نهادهای اداری اقدام نمی‌کنند و پس از انجام عملیات بهسازی معابر درخواست خود را ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: پس از آسفالت معابر، مجوز حفاری تا پنج سال صادر نخواهد شد تا بیت‌المال دچار آسیب نشود.

محمد جزینی، رئیس شرکت گاز تیران، هم در این نشست از همکاری این نهاد با مدیریت شهری برای اصلاح ترانشه‌ها خبر داد و گفت: پس از انجام فرایند اداری و جذب بودجه این کار انجام می‌شود.

وی تعامل میان مدیریت شهری و شرکت گاز برای خدمت‌رسانی به مردم را مهم اعلام کرد و افزود: نظر کارشناسان فنی عمران شهرداری برای اصلاح ترانشه‌ها به‌کار گرفته خواهد شد.

کد خبر 641604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.