استفاده از اندیشه‌های جوانان، راهی برای برون‌رفت از مشکلات

سرپرست شهرداری تیران گفت: اندیشه‌ها و ایده‌های خلاق جوانان و نوجوانان در برون‌رفت از مشکلات شهری و اعتلای محل زندگی کارگشاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رضا ناهی امروز _ چهارشنبه بیست‌وششم بهمن _ در نشست با جمعی از اعضای کانون فرهنگی و هنری مساجد تیران با اشاره به خلاقیت و نوآوری در بین طرح‌های نسل جدید، اظهار کرد: اندیشه‌ها و ایده‌های خلاقی در نسل جدید وجود دارد که در ذهن برخی از مدیران کمتر مرور می‌شود و همین تعامل بین نسلی در ارتقا و جذابیت طرح‌ها و برنامه‌ها کارآمد خواهد بود.

وی افزود: طرح‌های خلاق نسل جدید فقط در حوزه فرهنگی مطرح نیست، بلکه در عرصه‌های عمرانی، معماری، زیباسازی و شهرسازی نیز جالب توجه و مورد حمایت خواهد بود.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه در بعضی از موضوعات و حوزه‌های خدمت‌رسانی شهرداری با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شویم، تصریح کرد: اندیشه‌ها و ایده‌های خلاق جوانان و نوجوانان در برون‌رفت از مشکلات شهری و اعتلای محل زندگی کارگشاست.

ناهی ادامه داد: مدیریت شهری در تیران از ایده‌های جذاب شهروندان استقبال کرده و تاکنون برای توسعه و اجرای طرح‌ها فراخوان مشارکت داده که استقبال هم شده است، اما باید این میزان همکاری‌ها افزایش یابد.

به گفته وی، بعضی از ایده‌ها و پیشنهادهای شهروندان به‌دلیل عدم پیگیری و مطالبه‌گری درست فراموش می‌شود و این مستلزم تداوم همکاری‌ها و تعاملات مشترک است.

سرپرست شهرداری تیران با بیان اینکه گروه‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان در پیشرفت و توسعه شهری نیاز است، اضافه کرد: باید زمینه‌سازی مشارکت نسل جدید در مدل‌های مختلف مثل نشست‌ها، بازدیدها و همایش‌ها و مشارکت در ایده‌شوها صورت گیرد.

ناهی با اشاره به طرح‌های اثرگذار تشکل‌های مردم‌نهاد جوانان تیران مثل ربوترافیک خاطرنشان کرد: این مقوله مهمی در ارتقای سطح ایمنی و کاهش تصادفات بوده که شهرداری در اجرای برنامه در کنار دیگر ادارات همکاری خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، جشنواره ربوترافیک یکی از برنامه‌های کانون‌های مساجد و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ارتقای سطح فرهنگ ترافیک ویژه گروه سنی جوانان و نوجوانان است که با مشارکت اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهنمایی و رانندگی، موسسات مردم‌نهاد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و مدیریت شهری امسال قرار است در این برنامه مشارکت کند.

کد خبر 641603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.