احیای بازار اراک مستلزم تعامل بین دستگاهی است

رئیس شورای اسلامی شهر اراک گفت: اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان طرح جامع بازار اراک را در دو بخش مرمت و احیا آماده کرده است و ما برای ایجاد رونق در این بنای تاریخی نیازمند همکاری مضاعف بین دستگاه های ذی‌ربط هستیم.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در صورت افزایش مشارکت دستگاه‌ها، پیشنهادهای ویژه‌ای را در این زمینه داریم تا نقاط حادثه‌خیز آسیب‌زا در بازار برطرف و در گام دوم احیای بازار برداشته شود که با این اقدام یک مرکز گردشگری، اقتصادی و اجتماعی بسیار مناسبی برای شهر ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه احیای بازار اراک مستلزم تعامل دستگاه‌هایی همچون میراث فرهنگی، اوقاف، هیئت امنای بازار و شهرداری است، افزود: در گذشته یکی از دغدغه‌های ما اولویت‌بندی نقاط حادثه‌خیز در بازار بود، اما امروز با داشتن طرح جامع، دیگر این نگرانی‌ها وجود ندارد و می‌توانیم بازار اراک را به عنوان عنصر هویتی و مؤثر در توسعه گردشگری این شهر با همراهی کسبه احیا کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از حجره‌ها و مغازه‌ها متروکه یا به انبار تبدیل شده است و کارکرد اصلی خود را از دست داده است، تاکید کرد: هنگامی که صحبت از رونق اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی می‌شود، نباید فقط به دنبال ایجاد و تأسیس مراکز اقتصادی جدید باشیم، بلکه باید از داشته‌های خود نیز بهره‌مند شویم.

وی ادامه داد: بازار اراک ظرفیت ویژه‌ای دارد و در صورتی که توجه ویژه‌ای به مرمت و احیا آن داشته باشیم، می‌توانیم بیش از ۵۰۰ شغل در این محل ایجاد کنیم.

عین‌القضاتی گفت: می‌توان با یک نقشه راه و اطلاع‌رسانی از روند کار و جزئیات طرح به ذی‌نفعان بازار و کسبه، بازار را احیا و آن را به عنوان یک مجموعه تاریخی نه تنها در سطح استان، بلکه در سطح کشور معرفی کرد.

کد خبر 641563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.