وحیدی: نگاه نظام تعامل حداکثری با مردم است / صدور کارت ملی برای ایرانیان خارج

وزیر کشور با بیان اینکه رویکرد نظام تعامل حداکثری و رافت با مردم است، درباره بسته مورد نظر دولت برای تسهیل بازگشت ایرانیان خارج از کشور به وطن گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده است.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه _بیست‌وششم بهمن‌ماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره عفو محکومان و متهمان ناآرامی‌های اخیر اظهار کرد: نگاه نظام همواره این بوده است که باید حداکثر تعامل و رأفت را با مردم داشته باشیم. هرکسی دچار مشکلی شده است که بتواند مورد بخشش قرار گیرد، حتماً مد نظر خواهد بود.

وی درباره برنامه دولت برای بخشودگی دانشجویان افزود: کمیته‌های انضباطی دانشجویی در این زمینه سازوکار خود را دارند اما نگاه دولت این است که کسانی که اشتباهی کرده‌اند و به این اشتباه خود معترف هستند، مورد بخشش قرار گیرند.

وزیر کشور درباره بسته حمایتی از ایرانیان خارج از کشور که رئیس‌جمهور به آن اشاره کرده است نیز توضیح داد: سازوکاری پیش‌بینی شده است تا برای ایرانیان خارج از کشور که متقاضی کارت ملی هستند، کارت صادر می‌شود و بدون نیاز به حضور آنان در کشور می‌توانند کارت خود را در خارج از کشور دریافت کنند.

وی تاکید کرد: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده است.

رئیس شورای امنیت کشور درباره امکان بازگشت سلبریتی‌های ساکن خارج کشور که در ناآرامی‌ها نقشی داشته‌اند، گفت: آغوش ملت و دولت برای کسانی که معترف به اشتباه خود هستند، همواره باز بوده و هست. اکنون فرصت خوبی است تا آن دسته که دچار هیجان شده و اقداماتی انجام داده‌اند که اکنون نادم هستند، ابراز ندامت کنند و این آمادگی برای پذیرش آنها وجود دارد.

آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان و مناطق برفی

از وزیر کشور درباره بارش برف در کوهرنگ و مشکلات ناشی از آن پرسیده شد که وی توضیح داد: برف زیادی در کوهرنگ آمده و تقریباً تا ۲.۵ متر برف باریده است؛ همه تلاش می‌کنند تا راه‌ها را باز کنند، ولی حجم برف زیاد است و راه دوباره بسته می‌شود هرچند در روستاها همیشه مشکل بحرانی نداریم.

وحیدی در ادامه درباره آخرین رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خوی نیز تاکید کرد: هرچند کار امداد به خوبی پیش رفته است اما زندگی در چادر مثل زندگی در خانه نیست؛ منابع مالی خوبی هم در دولت تصویب شده است، تا بازسازی شروع شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 641542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.