تداوم بارش‌ها تا اواخر هفته در  اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا پایان وقت در کلانشهر اصفهان و شدت بارش برف در جنوب استان، گفت: در شبانه روز گذشته میانگین بارش باران در شهر اصفهان ۴۸ میلی‌متر بوده است.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارش‌زا، تا اوایل وقت روز پنجشنبه بر روی استان است. بر این اساس در این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت ابری همراه با بارش باران و برف، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید به ویژه در جنوب و شرق استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارش‌زا، تا اوایل وقت روز پنجشنبه بر روی استان، افزود: شدت بارش‌ها در جنوب استان اغلب به صورت بارش برف خواهد بود. مه آلودگی، کاهش دید و احتمال کولاک برف، آب گرفتگی معابر، اختلال در تردد و وقوع بادهای شدید لحظه‌ای نیز پیش‌بینی می‌شود. فعالیت این سامانه در کلانشهر اصفهان تا پایان وقت امروز به صورت باران تداوم دارد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار سطح زرد در روز گذشته با نفوذ توده هوای سرد و ماندگاری آن، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه بیست‌وهفتم آغاز و تا اوایل وقت شنبه بیست‌ونهم بهمن‌ماه تداوم دارد.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا با نفوذ توده هوای سرد

وی ادامه داد: با نفوذ توده هوای سرد در بیشتر مناطق استان اصفهان، کاهش محسوس دما در کل روز بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد و یخبندان معابر عمومی و سطح جاده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

امینی افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی به علت یخبندان را از اثرات این نفوذ توده سرد بر استان دانست و گفت: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا، برف‌روبی در اسرع وقت جهت جلوگیری از یخبندان و لغزندگی توصیه می‌شود.

وی درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارندگی‌های حاصل از ذوب برف به ترتیب در شهرستان سمیرم با ۹۰ میلی‌متر، گلپایگان ۴۳ میلی‌متر، دهاقان ۳۷.۴ دهم میلی‌متر، زرین‌شهر و چادگان ۳۷ میلی‌متر، شهرضا ۳۶ میلیمتر، خوانسار ۳۵ میلیمتر، مبارکه ۳۱ میلیمتر، نجف‌آباد ۲۸ میلی‌متر، داران ۲۱.۵ میلی‌متر، فرودگاه شهید بهشتی و بوئین میاندشت ۲۱ میلی‌متر، اردستان ۲۰ میلی‌متر، نطنز ۱۷ میلی‌متر و خوروبیابانک ۱۵ میلی‌متر گزارش و ثبت شده است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی تا پایان وقت در کلانشهر اصفهان، گفت: در شبانه‌روز گذشته میانگین بارش باران در شهر اصفهان تاکنون ۴۸ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به سه درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: شهرستان بوئین میاندشت با کمینه دمای منفی شش درجه سانتی‌گراد و ورزنه با دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 641534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.