ارگ جهان‌نما یکی از بهترین هتل‌های کشور می‌شود/از شهروندان بابت ترافیک شهر عذرخواهی می‌کنم

شهردار اصفهان گفت: با مشارکت بخش خصوصی از هفته آینده ظرفیت جدیدی برای ساختمان جهان‌نما ایجاد و یکی از بهترین هتل‌های کشور در این مکان احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز_ چهارشنبه بیست‌وششم بهمن_ در برنامه رادیویی «صدای شهر» اظهار کرد: این روزها شهروندان اصفهان پس از تحمل روزهای آلوده، به برکت نزولات آسمانی هوای پاک را استنشاق می‌کنند، هرچند به دلیل حجم شدید بارش‌ها، شاهد مشکلات و آب‌گرفتگی‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه بر اساس میانگین بارش‌های سال گذشته، پیش‌بینی و انتظار تنها ۲۰ میلی‌متر باران را داشتیم، اما تا به امروز میزان بارش‌ها به ۴۰ میلی‌متر رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود این مقدار به میزان ۶۰ میلی متر برسد، در این راستا تا حدی مشکلات و نگرانی‌ها در بحث جذب آب در لایه‌های زیرین زمین، فرونشست و خشکی زمین اصفهان از این طریق به علت بارش باران برطرف خواهد شد.

شهردار اصفهان با اشاره به آماده‌باش حدود ۷۵ اکیپ با ۴۰۰ نفر نیرو و حدود ۲۰۰ دستگاه مرتبط با رفع آب‌گرفتگی از دو روز پیش تصریح کرد: اکیپ‌های خدمات شهری با ادوات و تجهیزات لازم در حالت آماده‌باش هستند و هر کجا گزارش آب‌گرفتگی اعلام شده است با سرعت و البته با اولویت معابر اصلی، اقدام کرده‌ایم تا مشکلی برای حمل‌ونقل و ترافیک شهر پیش نیاید.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: روز گذشته چند عامل دست به دست هم داد تا شاهد ترافیک شدیدی در سطح شهر باشیم، از این رو به عنوان شهردار اصفهان از شهروندان عذرخواهی می‌کنم.

وی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی در ماه‌های اسفند امسال و فروردین سال آینده بارش‌های زیادی خواهم داشت، بر این اساس آمادگی کامل داریم و با برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم مشکلی در امر خدمت‌رسانی در سطح شهر ایجاد نشود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر طی یک‌سال گذشته ۷۷۹ چاه جذبی جدید در سطح شهر احداث شده است، گفت: ۲۳۲ مورد لایروبی در مادی‌ها و معابر، ۳۸۲ اصلاح شیب معابر، لایروبی ۲۱۰ چاه موجود، ۸۱۶۷ متر احداث کانال و لوله‌گذاری برای هدایت آب‌های سطحی و ۳۴۱ سپتیک لایروبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حدود هزار نقطه بحرانی شهر در مواقع آب‌گرفتگی را شناسایی و هر اقدام و اصلاحی را برای برطرف‌کردن مشکلات آب‌گرفتگی آن‌ها انجام دادیم، افزود: طی دور روز اخیر نیز مشکل اساسی از جنس آب‌گرفتگی نداشته‌ایم و مردم حتی با سرعت کم در حال تردد هستند.

اختصاص بودجه برای احداث پارکینگ و فضای سبز خیابان حسین‌آباد در سال آینده

قاسم‌زاده با اشاره به طرح احداث پارکینگ و فضای سبز خیابان حسین‌آباد و بروز ترافیک سنگین در این خیابان گفت: این طرح در دوره جدید مدیریت شهری مورد تجدید نظر قرار گرفت و شهردار منطقه پنج موظف شد بر اساس طرح جدید آزادسازی‌ها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی در مسیر اجرای طرح احداث پارکینگ و فضای سبز خیابان حسین‌آباد، افزایش قیمت زمین‌ها و املاک در این منطقه است، گفت: به دلیل پایان یافتن ردیف اعتبارات امسال برای تحقق آزادسازی در این منطقه، در اصلاح بودجه عدد قابل توجهی برای ادامه این طرح اختصاص یافت و برای سال آینده نیز جهت تکمیل و اجرای آن اعتبار بسیار خوبی پیش‌بینی شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: سیاست شهرداری در آزادسازی املاک و تملک، اصل را بر توافق با شهروندان و کسب رضایت آن‌ها قرار داده است، از این رو مسیر اجرای این طرح کمی زمان‌بر است.

طراحی خطوط پرش اتوبوس برای خیابان مسجدسید

وی با اشاره به مشکل ترافیک هسته مرکزی شهر و ایجاد خطوط جدید بی. آر. تی در خیابان مسجدسید تصریح کرد: مشکل نخست شهر اصفهان وضعیت حمل‌ونقل شهر شامل حمل‌ونقل عمومی و شخصی است، تجربه جهانی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری روی حمل‌ونقل عمومی می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این بخش برطرف کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حمل‌ونقل عمومی اولویت نخست راه‌اندازی قطار شهری است که به‌زودی خط دوم مترو اجرا و به خط اول متصل می‌شود، گفت: اولویت دوم حمل‌ونقل عمومی، ایجاد خطوط اتوبوس تندرو در سطح شهر است که برای تحقق این مهم باید معابر خطوط اتوبوس تندرو اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در خط میدان قدس تا پل یزد آباد، شاهد یک خط اتوبوس تندرو ایده‌آل هستیم که میزان مسافربری آن با قطار شهری برابری می‌کند، اظهار کرد: همیشه هر کجا که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قصد ایجاد خطوط بی. آر. تی را در منطقه‌ای داشته است، کسبه و مردم ساکن آنجا، از ابتدای اجرای پروژه معترض بودند، اما با گذشت زمان این مشکل برای آنان برطرف شد و آرام آرام معترضان طرح به صف موافقان پیوستند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌شود که ساکنان و کسبه خیابان مسجد سید در زمینه اجرای خطوط جدید بی. آر. تی صبوری کنند تا این خط نهایی و تکمیل شود، به طور حتم با تکمیل این طرح تا حدی نگرانی مردم و کسبه از ترافیک شدید برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: طرح خطوط بی. آر. تی در این محور هنوز تکمیل نشده است، احداث این خطوط زمان بر شده، اما قرار است ظرف هفته آینده این مهم به بهره‌برداری برسد؛ البته در خیابان مسجد سید خطوط پیوسته بی. آر. تی نداریم و خطوط پرش اتوبوس طراحی شده است.

قاسم‌زاده تاکید کرد: پس از اجرای و تکمیل خطوط بی. آر. تی مسجد سید، ساماندهی پارک حاشیه‌ای این خیابان را با کمک پلیس راهور پیگیری و نقاطی را جهت باراندازها پیش‌بینی می‌کنیم تا ترافیک در این منطقه روان‌تر شود، البته تردد خودروهای شخصی در این منطقه بسیار در بروز ترافیک سنگین مؤثر بوده است.

وی اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان استفاده از حمل‌ونقل عمومی و قطار شهری در این منطقه است، در این راستا برای رفاه حال شهروندان ساعت فعالیت مترو و اتوبوس‌های شهری از ابتدای اسفندماه افزایش پیدا خواهد کرد.

به دنبال ایجاد منطقه سبز در هسته مرکزی شهر هستیم

شهردار اصفهان با بیان اینکه در زمینه ترافیک هسته مرکزی شهری باید فکری اساسی کنیم، گفت: همه جای دنیا، از حلقه‌های مرکزی شهری و بافت تاریخی خود همچون گوهر محافظت می‌کنند، اما این حلقه تاریخی شهر اصفهان امروز گرفتار دود، آلودگی و ترافیک شدید است.

وی افزود: برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدتی برای رفع این مشکل طراحی شده است، در بلندمدت به دنبال ایجاد منطقه سبز هسته مرکزی شهری بر اساس پیاده‌راه، استفاده موتورهای برقی و ماشین‌های برقی هستیم که گام‌ها و توافقاتی را در این زمینه داشته‌ایم، اما تحقق آن زمان بر است و شاید تا سه سال آینده محقق شود.

قاسم زاده ادامه داد: در این راستا درخواست خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی را به مسئولان مربوطه کشوری داده‌ایم که در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شده است.

احداث یکی از بزرگترین هتل‌های کشور در ارگ جهان نما

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های مردم اصفهان طی سال‌های گذشته، بلاتکلیفی پیکر نیمه جان ارگ جهان نما در مرکز میدان امام‌حسین (ع) بوده که شهر اصفهان حدود ۲۰ سال با این پدیده درگیر است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه وضعیت فعلی ارگ جهان‌نما زیبنده شهر اصفهان نیست، خاطرنشان کرد: بر اساس تلاش صورت گرفته در این دوره مدیریت شهری، از هفته آینده با مشارکت بخش خصوصی شاهد اتفاقات خوبی در ارگ جهان‌نما در میدان مرکزی شهر هستیم.

قاسم‌زاده اظهار کرد: بر اساس آخرین تصمیمات، یکی از بهترین و بزرگترین هتل‌های کشور با همت بخش خصوصی در میدان مهم شهر، میدان امام حسین (ع) و ارگ جهان‌نما احداث می‌شود که به عنوان یک ظرفیت جدید شهری تقدیم شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه اقدامات مقدماتی احداث هتل در ارگ جهان نما انجام شده و کارگاه احداث آن از هفته آینده در این منطقه مستقر می‌شود، گفت: احداث این هتل بزرگ، نویدی برای آینده گردشگری اصفهان و رونق کسب‌وکار در این ساختمان تلقی می‌شود.

قاسم زاده تاکید کرد: با احداث این هتل بزرگ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت شهرداری، شاهد اتفاقات بسیار خوبی برای شهر اصفهان خواهیم بود.

اجرای طرح جدید اتصال حصه شمالی و جنوبی تا دو سال آینده

وی با اشاره به ساماندهی پل زیرگذر حصه و اتصال حصه شمالی به حصه جنوبی گفت: این زیرگذر از ابتدا برای عبور و مرور خودروها طراحی نشده است، در این راستا سعی کردیم طی یک سال گذشته با نورپردازی بخشی از مشکلات امنیتی و اجتماعی آن برطرف شود، همچنین قرار است طی دو سال آینده ورودی حصه به زیرگذر تبدیل و دو بخش حصه شمالی و جنوبی به‌هم متصل شود.

شهردار اصفهان افزود: این محور از محورهای اصلی ورودی شهر اصفهان محسوب می‌شود که طرحی برای آن دیده شده و در حال طی کردن مراحل قانونی خود است، چنانچه این طرح اجرا شود، حصه شمالی و جنوبی در سطح به‌هم متصل می‌شود و دیگر نیازی به زیرگذر نیست.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: اجرای طرح ساماندهی ورودی حصه، نیازمند زمان است و شاید حداقل دو سال آینده به ثمر بنشیند، البته درصدد هستیم این طرح را از سال آینده آغاز کنیم و بر این اساس اعتباری نیز برای این پروژه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده است.

کد خبر 641528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.